Societat

Sis poblacions de la Segarra s’uneixen per renovar l’enllumenat

Sis poblacions de la Segarra s’uneixen per renovar l’enllumenat

Sis municipis de la Segarra, Sant Guim de Freixenet, Ivorra, Massoteres, Tarroja, Estaràs i Montornès, han unit esforços i projectes per poder accedir als ajuts dels fons Feder de la Unió Europea per canviar l’enllumenat públic dels pobles amb el sistema led.

Segons van explicar ahir tècnics del consell comarcal, de forma individual no podien accedir a les subvencions atès que la inversió mínima era de 100.000 euros. Tècnics del consell de la Segarra s’han ocupat d’elaborar conjuntament els projectes dels sis municipis i de tramitar els ajuts.

En total, l’actuació representarà una inversió de 337.600 euros, dels quals els ajuts europeus cobriran el 50 per cent i, a més, el projecte compta amb una aportació de la Diputació de Lleida del 25 per cent, de manera que els municipis únicament hauran d’aportar el 25 per cent restant del total de l’obra.

L’actuació haurà de portar-se a terme en un termini màxim de dos anys i cada ajuntament podrà adjudicar de forma individual l’actuació.

Segons va explicar la tècnica del consell comarcal, Judit Vendrell, l’actuació permetrà un estalvi en la despesa de l’enllumenat públic d’entre el 50 i el 60%.

Així doncs, per exemple, Sant Guim de Freixenet, que abordarà aquest millora als seus vuit nuclis agregats, només hi haurà d’aportar 25.000 euros; Ivorra, 12.000; Tarroja, 11.000; Massoteres 17.000 i, finalment, Montornès, 11.250 euros.

 

TerritoriEstaràs · Segarra
Més notícies de Estaràs →

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Tres restaurants de Lleida, el Pirineu i l’Aran, guardonats a la Guia Augusta 2027

Agroalimentària

Es reobre el cas de l’assassinat d’Isaac Martínez 20 anys després

Tribunals

La manifestació de l’11-N a Lleida sortirà de la plaça Ricard Viñes

Societat

‘El túnel de Montclar’ recupera la història dels presos que van construir els Canals d’Urgell

Cinema

També t’interessarà

Societat

El sommelier de Guissona Jordi Martínez guanya el Sparkling Wine Master 2026

Laura Quintana · 27 oct. 2026
Cervera invertirà 277.000 euros per millorar l’eficiència de la xarxa d’aigua
Societat

Cervera invertirà 277.000 euros per millorar l’eficiència de la xarxa d’aigua

Vanesa Ortega · 13 oct. 2026
Guissona i Cervera estrenen una nova línia de bus amb connexions cada hora
Societat

Guissona i Cervera estrenen una nova línia de bus amb connexions cada hora

Vanesa Ortega · 7 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.