Cultura

Solsona estrena un nou parc infantil pensat per fomentar la socialització i la diversió dels infants

Solsona estrena un nou parc infantil pensat per fomentar la socialització i la diversió dels infants

Els Reis han portat un nou parc infantil a Solsona que ja poden gaudir tots els infants. S’ubica a l’extrem del carrer del Drac, al sector de la Cabana del Màrtir, i a tocar de l’escola El Vinyet. És de fusta natural de robínia i consta d’un circuit de cordes per a l’equilibri i l’escalada, un mòdul mikado i un gronxador inclusiu de tipus niu. La urbanització de l’espai es complementarà els propers dies amb la instal·lació de quatre bancs, una font i dos fanals solars.

El parc infantil de la Cabana del Màrtir s’ha projectat des dels serveis tècnics municipals apostant per estructures el màxim de naturals possible, resistents i que requereixin el manteniment mínim. Per això s’ha optat per elements de joc fets de robínia, una fusta d’alta qualitat que aguanta més de vint anys a l’exterior sense haver-ser de tractar amb productes químics.

El nou parc s’adreça a usuaris a partir de 3 anys –a partir de 4 en el cas del mikado– i està pensat per fomentar la socialització i la diversió dels infants, alhora que els convida a grimpar i, així, els estimula la capacitat motora. Els nens i nenes amb dificultats de mobilitat poden utilitzar el gronxador niu, en el qual poden pujar més de dos infants simultàniament.  

Quan les condicions siguin òptimes, la brigada municipal plantarà arbres en aquest espai, el paviment del qual s’ha condicionat amb sauló i graveta. L’adquisició i instal·lació dels elements de joc ha tingut un import de prop de 20.000 euros. L’obra, que forma part de la urbanització de l’entorn de l’escola El Vinyet, quedarà enllestida amb el mobiliari urbà que falta, una font i enllumenat que funcionarà amb energia solar.

Durant aquest mes també està previst que s’enllesteixi la renovació i ampliació del parc infantil del casal cívic i la sala polivalent, aquests dies tancat per obres.

TerritoriSolsona · Solsonès
Més notícies de Solsona →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Riner celebra la 8a Fira de la Mel amb més solidaritat i activitats culturals
Cultura

Riner celebra la 8a Fira de la Mel amb més solidaritat i activitats culturals

Redacció i Arnau Coma · 1 abr. 2025
Torà es prepara per a l’edició més especial de la Festa del Brut i la Bruta
Cultura

Torà es prepara per a l’edició més especial de la Festa del Brut i la Bruta

Redacció i Arnau Coma · 17 febr. 2025
El Museu de Lleida participa en la 2a edició de la Fira Prehistoscopi a Solsona
Cultura

El Museu de Lleida participa en la 2a edició de la Fira Prehistoscopi a Solsona

Redacció i Lourdes Farré · 13 juny 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.