Societat

Subhasten a Lleida prop de 300 armes de foc

Subhasten a Lleida prop de 300 armes de foc

La Guàrdia Civil de Lleida subhasta des d’aquest dilluns i fins divendres prop de 300 armes de foc. En concret s’hi exposen 176 escopetes, 13 rifles de caça major, 20 carabines del calibre 22, 3 pistoles detonadores, 50 pistoles i 29 revòlvers. D’aquestes, diversos models sortiran a partir dels 6 euros mentre que l’arma de més valor exposada seran dues escopetes -Miguel Larrañaga i Mag Tech C.B.C.- que sortiran per 5.000 euros. Aquesta serà l’última subhasta d’armes que es farà a la comandància de Lleida després de la modificació del Reglament d’Armes. L’última subhasta d’armes es va fer al 2019 i llavors es van adjudicar 96 lots, mentre que 215 van quedar deserts i 34 van ser retirades pels seus titulars.

Les armes s’exposen al Saló d’Actes de la Comandància de la Guàrdia Civil de Lleida, on les persones que hi estiguin interessades i estiguin habilitades per al seu ús, tinença o comerç les poden examinar i presentar les seves ofertes en un sobre tancat. El 28 de març a les deu del matí es farà l’obertura dels sobres i s’adjudicaran les armes a la millor oferta.

Les armes depositades procedeixen de persones que han mort, que no han renovat les seves llicències o de depòsits judicials. Durant el 2021 s’han atès més de 5.500 persones en les nou seus d’Intervencions d’Armes i Explosius de la demarcació de Lleida.

A començaments del 2021 hi havia a la demarcació de Lleida 20.390 llicències d’armes. Entre d’altres, 6.768 són del tipus D (caça major) i 10.399 del tipus E (caça menor). En total, estan guiades 34.935 armes, un 0,75% menys que el 2020. D’aquestes, 21.946 són escopetes i 2.772 carabines, entre d’altres. El 2021 es van examinar 185 persones per obtenir una Llicència d’Armes de tipus E, D i M (caça menor, caça major i de menors) i es van destruir 1.414 armes.

També l’any 2021 es van fer 277 inspeccions a diversos establiments, de les quals 185 van ser inspeccions d’armes i 92 d’explosius i pirotècnia. En total es van tramitar 58 denúncies per infraccions a les diverses normatives sobre Armes, Pirotècnia i Seguretat Privada.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.