Cultura

Suspenen el concurs de gossos d’atura de Llavorsí

Suspenen el concurs de gossos d'atura de Llavorsí

La Federació de Concursos de Gossos d’Atura dels Països Catalans ha decidit suspendre el tradicional certamen de Llavorsí, que reunia a l’agost desenes de pastors i els seus respectius gossos provinents de diferents punts de Catalunya, les Balears, el País Basc i el Pirineu francès. El motiu és la dificultat per gestionar i controlar les mesures de seguretat que les autoritats sanitàries exigeixen per evitar el contagi per coronavirus en un petit poble en el qual cada any es reuneixen més de 1.200 persones.

A banda del concurs de Llavorsí, al Pallars Sobirà, els organitzadors també han suspès els encontres de Castellar de n’Hug (Berguedà), Canillo (Andorra), Osseja (Alta Cerdanya), Prades (Baix Camp), Ribes de Freser (Ripollès) i Castellterçol (Moianès).

El certamen, en el qual els gossos obliguen les ovelles a passar per diversos obstacles i a posar-se en un corral circular en el menor temps possible, compta amb una tipologia d’activitats que és difícil d’adaptar a les noves restriccions sanitàries.

Tot i així, des de la Federació de Concursos de Gossos d’Atura dels Països Catalans van destacar que ja estan treballant per poder celebrar les edicions corresponents a l’any que ve, amb la voluntat que suposi “un pas endavant en termes de consolidació, prestigi i projecció” d’aquests esdeveniments.

TerritoriLlavorsí · Pallars Sobirà
Més notícies de Llavorsí →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Gerri de la Sal reprèn l’activitat salinera després de dos anys i es prepara per la sisena FestaSal
Cultura

Gerri de la Sal reprèn l’activitat salinera després de dos anys i es prepara per la sisena FestaSal

Maria del Val · 29 jul. 2026
Tret de sortida a la 35a edició del Dansàneu amb una forta aposta per la creació pròpia
Cultura

Tret de sortida a la 35a edició del Dansàneu amb una forta aposta per la creació pròpia

Redacció · 24 jul. 2026
L’Esbaiola’t clou amb èxit la 19a edició amb 6.500 entrades venudes
Cultura

L’Esbaiola’t clou amb èxit la 19a edició amb 6.500 entrades venudes

Redacció · 21 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.