Societat

Tanquen dinou dies una carretera a Gavet per obres

Tanquen dinou dies una carretera a Gavet per obres

La carretera de Gavet de la Conca que uneix el poble de Sant Salvador de Toló amb el coll de Comiols (L-911) tancarà a partir de dilluns i fins al 10 d’agost vinent per obres. Així ho va anunciar ahir la Diputació, titular d’aquesta via. L’ens provincial va indicar que aquests treballs tenen com a finalitat “reparar patologies greus en una estructura” el punt quilomètric 5. El projecte, per la seua part, detalla que es tracta del pont sobre la riera de la Font de la Sarga, on s’ha detectat que els carreus de pedra s’han separat entre si com a conseqüència de l’erosió i filtracions d’aigua.

Els treballs suposaran recol·locar els carreus separats, instal·lar una nova superfície superior de formigó armat per repartir millor la càrrega sobre el pont i substituir les barreres de seguretat en els dos marges, al considerar que les actuals no compleixen la normativa en vigor. Mentre la carretera estigui tancada, els habitants de Sant Salvador de Toló i els nuclis de Perolet, Merea i Gramenet tindran com a alternativa el pas per la carretera C-1412b. Els treballs es van adjudicar el mes de desembre passat a l’empresa Obres i Serveis Jordi Martí SL per un import total de 86.076 euros.

S’ha de recordar que, en aquest mateix municipi, també han aparegut profundes esquerdes i enfonsaments a la calçada de la carretera L-912, també de la Diputació i que comunica Sant Salvador de Toló amb el poble de Gavet.

Nova actuació després de reobrir la calçada de Castell de Mur

La reparació del pont de l’L-911 arriba setmanes després de la reobertura de la carretera entre Castell de Mur i Sant Esteve de la Sarga (LV-9124), després del despreniment de milers de tones de roques que va provocar la mort de dos persones. Per la seua part, l’L-911 és una de les tretze carreteres amb obres previstes aquest estiu a les comarques de Lleida. A la xarxa de la Diputació es condicionarà l’LV-2021 de Tàrrega a Sant Martí i la carretera de les Borges a Cervià.

Per la seua part, la Generalitat construeix el túnel de Tres Ponts i du a terme millores a la C-28 entre el Sobirà i Aran.

TerritoriGavet de la Conca · Pallars Jussà
Més notícies de Gavet de la Conca →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

L’Audiència de Lleida dona la raó a Endesa en el conflicte per la llum bonificada de la Vall Fosca
Societat

L’Audiència de Lleida dona la raó a Endesa en el conflicte per la llum bonificada de la Vall Fosca

ACN · 27 oct. 2026
Llum verda a la proposta d'ampliació del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici
Societat

Llum verda a la proposta d’ampliació del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici

Redacció · 9 jul. 2026
Els raiers de la Pobla de Segur desafien la Noguera Pallaresa en una 48a edició marcada per la calor
Societat

Els raiers de la Pobla de Segur desafien la Noguera Pallaresa en una 48a edició marcada per la calor

Redacció · 5 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.