Cultura

Trapezi, equilibri i malabars aquest cap de setmana a Alpicat

Trapezi, equilibri i malabars aquest cap de setmana a Alpicat

Circ Picat-Festival de Circ i Arts en Viu d’Alpicat ha celebrat aquest divendres la seva segona jornada, que donarà pas a un cap de setmana intensíssim que inclou el gruix de la programació.

El certamen es va posar en marxa el dijous a la nit amb l’espectacle inaugural, ‘Le Bistro’, a càrrec de la companyia suïssa E1NZ, a l’espai Pista, mentre que per aquest divendres al vespre hi ha programades altres dos representacions: ‘Memòria sota l’aigua’, amb la companyia catalana L’Avalot (La Unió, 20.00 h), i ‘Lume’, a càrrec dels també catalans Du’K’To (Pista, 22.30 h). 

La regidora de Cultura, Mireia Perna, i el director del festival, Jordi Escuer, van dur a terme la presentació de Circ Picat 2022, que va fer el ple d’espectadors en aquesta primera vetllada amb ‘Le Bistro’, un espectacle per a tots els públics amb trapezi, equilibri, malabars i clown. L’obra explica la història d’un restaurant antic i envellit que, un dia, quan està a punt de tancar el local, un cambrer de mal humor es troba amb una senyora extravagant, i aquí comencen tots els conflictes, establint-se un joc en què els dos artistes, amb les seves habilitats, creen personatges i històries quotidianes amb una gran dosi d’humor i números de circ fantàstics.

Quant a ‘Memòria sota l’aigua’, és un espectacle que vol retre un homenatge als habitants dels pobles que ara resten sota l’aigua, en aquest cas Gerbe, a l’Aragó. També a la memòria històrica i, a través d’un llenguatge poètic, denunciar i explicar com el poder actua amb impunitat. La corda i la música són el centre de la tota la història.

Finalment, amb ‘Lume’, els catalans Du’K’To portaran a Alpicat un espectacle amb una escenografia dinàmica, on les llums i les ombres aporten noves dimensions que es combinen amb textures i colors. Un món íntim entre els quatre intèrprets, ambientat en un espai en blanc que bé podria ser un vaixell o un castell de llençols d’infants. Un conjunt heterogeni de teles crea un recorregut d’entrada del públic per dins l’espai escènic, que aviat es transformarà i adquirirà diferents conformacions durant l’espectacle, condicionant la visió de l’espectador.

L’activitat de Circ Picat seguirà aquest dissabte, en què hi ha previstes nou representacions: ‘Aquofonia’, de Pau Elias (Carpa, 12.00 h); ‘Poi’, dels mallorquins D’Es Tro (La Unió, 18.00 h); ‘Bubble Cirkus’, de l’italià Juriy Longhy (Roure, 19.00 h); ‘Just and Ordinary Day’, dels finlandesos Lotta & Stinna (Carpa, 20.00 h); ‘White Bottom’, de Ramiro Vergaz (Parc, 20.30 h); ‘Zloty’, de Pau Palaus (Taverna, 21.30 h); ‘Àvol’, dels mallorquins Circ Bover (Pista, 23.00 h); un concert de Ponent Dixie (Taverna, 00.00 h); i ‘MDR-Mort De Riure’, de Los Galindos (Cooperativa, 00.30 h). El diumenge hi haurà sis espectacles més: ‘Soliloqui’, de Ton Muntané (Carpa, 12,00 h); ‘Poi’, que repeteix a La Unió (18.00 h); ‘Dis-order’, de Pere Hosta (Roure, 19.00 h); ‘Arriba’, de José Luis Redondo (Molí, 20.00 h); ‘Zloty’, que fa doblet a l’espai Taverna (21.30 h); i ‘Suspensión’, dels madrilenys Nueveuno, que tancarà el festival a les 22.30 hores a l’espai Pista. 

TerritoriAlpicat · Segrià
Més notícies de Alpicat →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.