Cultura

Tret de sortida al concurs Ricard Viñes Piano Kids and Youth

Tret de sortida al concurs Ricard Viñes Piano Kids and Youth

Ahir a les 20 h, es va donar el tret de sortida a la quarta edició del Ricard Viñes Piano Kids and Youth amb un concert inaugural a l’Auditori. L’actuació va anar a càrrec d’Artem Kuznetsov, guanyador del Segon Premi en el Concurs Internacional de Piano Ricard Viñes 2023, de nacionalitat russa i establert als Estats Units. A l’acte d’inauguració va assistir el regidor de Joventut, Educació i Ocupació, Xavier Blanco.

Avui, divendres 28 de juny, comencen les proves del concurs per a infants i joves, amb entrada lliure i gratuïta. En aquesta edició participen 33 joves promeses procedents de Catalunya, Espanya, França, Rússia, Ucraïna, Moldàvia, Xina, Xile i Romania. Els participants, amb edats de fins a 17 anys, mostraran les seves habilitats pianístiques a Lleida, inspirats per figures com Ricard Viñes i Enric Granados.

destaquem

El concurs, de caràcter biennal, s’organitza en tres categories: I Categoria (nascuts el 2011 i posteriors), II Categoria (nascuts el 2008, 2009 i 2010) i III Categoria (nascuts el 2005, 2006 i 2007). Les proves es desenvoluparan a la sala de cambra de l’Auditori. Avui, de les 9:30 h fins a les 16 h, tocaran els concursants de la III Categoria (fins a 17 anys). A la tarda està previst l’arribada dels participants d’aquesta categoria i el sorteig per determinar l’ordre de les actuacions. Demà, dissabte 29 de juny, a partir de les 9:30 h, serà el torn dels aspirants de la II Categoria (fins a 14 anys) i I Categoria (fins a 11 anys).

Pel que fa al repertori, en la I Categoria (màxim 12 minuts) s’interpretarà una peça de l’època barroca, un estudi de lliure elecció i una o diverses peces de lliure elecció. En la II Categoria (entre 15 i 20 minuts) es tocarà una peça de l’època barroca, un estudi de lliure elecció i una o diverses peces de lliure elecció. Finalment, en la III Categoria (de 25 a 30 minuts) els joves interpretaran una peça de l’època barroca, un estudi de lliure elecció, el primer moviment ràpid d’una sonata clàssica i una o diverses peces de lliure elecció.

El lliurament de premis, que oscil·len entre els 200 i els 2.000 €, tindrà lloc demà dissabte 29 de juny a les 19 h, a la sala de cambra. El premi més ben dotat econòmicament serà per al guanyador de la III Categoria i inclou un concert a l’Auditori Municipal Enric Granados. Durant la cerimònia de lliurament de premis, els guanyadors oferiran una breu actuació. L’entrada per assistir a l’acte és gratuïta, però l’aforament és limitat, per la qual cosa cal invitació, que es pot recollir a la taquilla de l’Auditori.

El jurat d’aquesta quarta edició està presidit per honor pel paer en cap, Fèlix Larrosa, i integrat per destacats pianistes i pedagogs com Stanislav Pochekin, Vladislav Bronevetzky, Uta Weyand, Marta Zabaleta, Purificació Terrado, Jordi Benseny i Enric Prió.

Com a activitat paral·lela, enguany s’ha instal·lat un piano al vestíbul de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova per incentivar les actuacions pianístiques i portar els beneficis de la música a la comunitat hospitalària. Diversos participants del Concurs Ricard Viñes, alumnes d’escoles de música, professionals sanitaris i pianistes tocaran el piano fins demà dissabte 29 de juny, de 10 a 19 h.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.