Societat

Trilla afirma que el confinament a casa del Segrià «és una possibilitat»

Trilla admet que els casos de Seròa i Reus són una "mala notícia" però celebra que s'hagin detectat a temps

El cap d’Epidemiologia de l’Hospital Clínic, Antoni Trilla, ha insistit que el confinament domiciliari al Segrià «és una possibilitat» però ha instat a esperar l’evolució de casos durant el cap de setmana per decidir si és necessari. «Podríem esperar la primera setmana per veure com van les coses i igual dona una pista més si s’ha de fer, com s’ha de fer o no s’ha de fer», ha dit en declaracions a Catalunya Ràdio. Ha afegit que, en tot cas, s’hauria d’optar per l’actuació «més selectiva i quirúrgica». El doctor ha afirmat que «clarament» hi ha transmissió comunitària al Segrià i ha insistit en la necessitat d’aconseguir la traçabilitat de tots els casos per evitar que el sistema torni a patir estrès.
Trilla ha reconegut que el brot del Segrià «amoïna» als epidemiòlegs, especialment quan ja s’ha comprovat que hi ha transmissió comunitària. Tot i això, ha plantejat la possibilitat que en el recompte de casos s’incloguin alguns que es notifiquin ara però que no siguin d’aquests dies.

Davant del fet que la majoria de casos diagnosticats arreu són asimptomàtics, ha valorat que això és positiu sanitàriament ja que implica menys tensió per al sistema sanitari però, per contra, són difícils de detectar i poden continuar infectant. El fet que hi hagi més pacients lleus o sense símptomes i menys greus «s’ajusta a la realitat esperable» i no al que passava al març i a l’abril, ja que ha assegurat que majoritàriament és una malaltia lleu.

D’altra banda, ha considerat que els casos que estiguin sortint aquests dies es poden relacionar cada cop menys amb la revetlla de Sant Joan perquè ja fa més de 15 dies d’aquesta celebració. «De moment, la prova de la revetlla l’hem passat amb certa bona nota», ha apuntat.
 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.