Societat

Troballes recull gairebé 650 tones de tèxtil a les comarques de Lleida

Troballes recull gairebé 650 tones de tèxtil a les comarques de Lleida

Troballes, l’empresa d’inserció de Càritas diocesana de Lleida, ha recollit l’any 2023 un total de 643.633 kg de tèxtil entre diverses de les comarques que formen part de la Diòcesi de Lleida. La ciutat de Lleida és la capital amb una major quantitat de tèxtil gestionat, amb 297.218 kg, que representa gairebé el 46% del global. Es tracta de xifres semblants a anys anteriors i que s’aproximen a les del període 2020 i 2021, en què la influència de la pandèmia va generar un augment significatiu del volum de recollida. Després de passar per un procés de comprovació i adequació, part d’aquest roba acaba a les tres botigues Moda Re- que l’entitat disposa a la capital del Ponent.

Per comarques, el Segrià és el territori on més roba s’ha reciclat, amb un augment significatiu de més de 4.000 kg respecte al 2022. També destaquen les quantitats recollides a les Garrigues, amb 56.418 kg i al Pla d’Urgell, amb una xifra que arriba als 36.384 kg. Avui dia, l’empresa d’inserció de Càritas diocesana de Lleida compta amb 160 punts de recollida distribuïts per tota la Diòcesi, tant en la via pública com en deixalleries i espais privats. En aquesta línia, s’està renovant tot el parc de contenidors situats en llocs públics per millorar aquest servei de cara a tota la ciutadania que aporta roba per donar-ne un nou ús.

Medi ambient, compromís social i economia solidària

Més enllà de les xifres, des de Troballes també es vol sensibilitzar a la població de la importància de la reutilització i el reciclatge de roba. La indústria tèxtil és actualment la segona més contaminant del planeta, ja que només un 12% del total es torna a fer servir o entra en un procés de reaprofitament. La importància de projectes com el de Troballes adquireixen encara més valor en moments com l’actual, pel fet que per cada tona de tèxtil gestionada s’estalvien 25 tones d’emissions de CO2 a l’atmosfera. Així mateix, diversos estudis també mostren que la recollida de roba, en l’àmbit estatal, permet estalviar uns 500.000 metres cúbics d’aigua anualment. 

El projecte de Troballes, més enllà de reduir els residus, promou la justícia social en un context en què la taxa d’exclusió afecta 1 de cada 3 famílies a la diòcesi de Lleida. L’empresa d’inserció de Càritas promou la creació de llocs de feina dirigits en exclusiva a persones en situació de vulnerabilitat. D’aquesta manera, té un impacte econòmic i social en la població, deixa una impremta mediambiental positiva en l’entorn i té efectes en l’àmbit comunitari, perquè afavoreix propostes de proximitat en el territori. És a dir, sota la cura de la “casa comuna”, treballa pel benestar de les persones, en particular, i de la societat, en general.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.