Biel Cornudella Figueres, veí de les Borges Blanques, ha estat el guanyador del XXVIIIè Concurs de Cartells de la Festa de Moros i Cristians de Lleida per a l’edició de 2025, que enguany tindrà lloc el 17 i 18 de maig. El jurat es va reunir dijous a la seu de l’entitat festera per deliberar entre les 22 propostes presentades, arribades de diversos punts de Catalunya, el País Valencià i Múrcia. La convocatòria també ha comptat amb la participació d’estudiants de disseny i arts plàstiques, incloent-hi alumnes de Batxillerat Artístic del Col·legi Episcopal.
destaquem
L’obra guanyadora, titulada “Mirades fragmentades”, retrata dos guerrers —un moro i un cristià— en plena confrontació, amb les espases alçades en actitud de desafiament. El disseny destaca per la seva estètica inspirada en els vitralls i els mosaics, amb la imponent figura de la Seu Vella de Lleida com a teló de fons.
El jurat ha estat integrat pel dissenyador Albert Farré, els fotògrafs Paco Lacasa i Ivan Tena, així com pels representants de les comparseres Maria Cucurull, Mònica Huete, Antoni Estefan i Manolo Zamora.
El certamen, que concedeix un únic premi de 1.000 euros, culminarà a la tardor amb una exposició que recollirà totes les obres participants, una cita ja tradicional en el calendari cultural de la ciutat.