Societat

Un CAP de Lleida inicia un programa d’educació sanitària per a pacients amb Covid persistent

Un CAP de Lleida inicia un programa d'educació sanitària per a pacients amb Covid persistent

El CAP Primer de Maig de Lleida ha iniciat aquest octubre un programa d’educació sanitària grupal per a pacients amb COVID persistent, amb l’objectiu de millorar el seu benestar. Un cop superada la infecció aguda per COVID-19, aquests pacients continuen presentant símptomes multiorgànics durant un període de temps posterior relativament llarg.

El programa forma part d’un projecte de recerca liderat per Aranzazu Nieto, infermera d’atenció primària, que porta per títol Educació sanitària HELP Long Covid i que pretén estudiar els pacients amb COVID persistent de la ciutat de Lleida, independentment del centre d’atenció primària que tinguin assignat. De moment, hi ha inscrits un total de 27 pacients, tot i que les inscripcions per participar en l’estudi segueixen obertes.

Liderat per professionals d’infermeria i referents de benestar emocional de l’atenció primària, el programa consistirà en quatre tallers que s’impartiran de forma setmanal amb una temàtica centrada a potenciar les habilitats dels pacients, tant físiques com emocionals, i a facilitar la interacció dels mateixos pacients per compartir experiències. L’acompanyament d’aquests usuaris vol alleugerir el seu malestar i facilitar la seva reincorporació a l’activitat habitual.

Una de les característiques principals de la COVID persistent és la discapacitat generada pels símptomes a llarg termini i l’empitjorament de la qualitat de vida, el benestar psicosocial i l’estat emocional dels pacients. Els símptomes més incapacitants acostumen a ser astènia, fatiga, malestar general, cefalea, dolors musculars i articulars, dispnea, pressió o dolor que dificulten la realització de tasques habituals com ara la higiene personal, les activitats domèstiques, l’activitat laboral o les activitats d’oci o socials.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.