Societat

Un centenar de persones convocades per entitats d’immigrants rebutgen el terrorisme

Un centenar de persones convocades per entitats d'immigrants rebutgen el terrorisme

Un centenar de persones van mostrar aquest dilluns al vespre el seu rebuig al terrorisme i a qualsevol acte de violència en una concentració convocada a la plaça de la Paeria de Lleida pel Fòrum Ciutadà per la Cohesió Social, que agrupa 40 entitats de persones migrades de diferents nacionalitats i religions. La intenció de la convocatòria era mostrar la solidaritat amb les persones afectades pels atacs a Barcelona i Cambrils la setmana passada. «Volem demanar que no es caigui en l’estigmatització del col·lectiu musulmà, que no representen els autors dels atemptats», insisteix Ibrahima Bao, vicepresident del FOCCS. «L’islam no és terrorisme, això ens afecta a tots», afegeix.

Durant l’acte, les persones asssistents van fer un minut de silenci, van encendre espelmes en memòria de les víctimes i també van llegir un manifest «per la pau» en què, a banda de condemnar i rebutjar els actes de violència, subratllen que els atemptats «fan un gran favor als que prediquen el racisme i defensen la desigualtat de drets».

Els musulmans de Magrebeida es manifesten divendres

L’entitat musulmana de Magrebeida ha convocat una nova manifestació aquest pròxim divendres pel centre de Lleida per expressar el seu rebuig al terrorisme i per subratllar la idea que atacs com els de Barcelona i Cambrils no tenen res a veure amb la religió musulmana.

La marxa començarà a les 6 de la tarda a la plaça de la Paeria i anirà fins a Sant Joan, passant per un tram de Rambla Ferran.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.