Societat

Un col·legi ple de llibres

Un col·legi ple de llibres

Aconseguir que els nens tinguin hàbits de lectura no és un procés fàcil. Costa aconseguir-ho que es creïn una identitat com a lectors i, el més important, que gaudeixin amb ella. Per això, l’escola Francesco Tonucci de Cappont està duent a terme una sèrie d’actuacions per aficionar i desenvolupar els gustos literaris dels més petits amb un clar objectiu: que llegeixin el que sigui, però que llegeixin.

“La primera iniciativa que vam dur a terme en aquest sentit va ser treure els llibres de la biblioteca, els nens només entraven allà si realment buscaven una cosa relacionada amb la literatura, i posar-los als passadissos i a les aules perquè els llibres tinguessin una presència més constant en la vida del centre”, diu la cap d’estudis de l’escola, Esther Salillas. Un primer pas per atansar la lectura als més petits i per alimentar la seua curiositat cap als llibres.

“L’objectiu és que llegeixin, el que sigui, però que llegeixin”, diu la cap d’estudis del centre

Un altre aspecte que el centre va voler analitzar era el de les lectures obligatòries. “Vam decidir que, en comptes de fixar uns llibres que havien de llegir sí o sí, els oferiríem un ventall de possibilitats perquè poguessin escollir la lectura que els venia més de gust i, a partir d’allà, recomanar-los en funció dels seus gustos i construir-los una identitat com a lectors”, diu Salillas.

Amb l’objectiu d’adaptar-se als gustos i preferències de cada alumne, el centre ha ampliat i actualitzat els llibres de què disposa. “A més de l’ampliació, els professors, d’una banda, poden recomanar llibres als alumnes en funció dels seus gustos i, per una altra, els nens disposen d’un espai a les aules per recomanar-se lectures que els hagin agradat i perquè puguin compartir la seua opinió amb la resta dels alumnes”, matisa la cap d’estudis.

Com a última mesura, han canviat el servei de préstec. Abans disposaven d’una setmana per llegir un llibre que s’emportaven a casa i a classe en tenien un altre. “Ara, el llibre que es poden emportar a casa és el mateix que fan a classe, així donem continuïtat a la lectura i s’hi poden enganxar més ràpid. L’objectiu que tenim amb aquestes mesures és que llegeixin, el que sigui, però que llegeixin”, conclou Salillas.

Habilitació d’espais per a una lectura còmoda

L’escola Francesco Tonucci també ha habilitat aules exclusivament dissenyades per a la lectura amb coixins i butaques per buscar la comoditat dels nens i que així llegeixin més llibres. “D’aquesta manera es crea un espai dedicat només a la lectura, si els nens estan còmodes i a gust, la lectura és molt més gustosa i addictiva”, diu Salillas.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.