Societat

Un estudi constata que els joves ni-ni de les zones rurals ho tenen més difícil per revertir la situació

Un estudi constata que els joves ni-ni de les zones rurals ho tenen més difícil per revertir la situació

El 60% d’aquestes persones no ha rebut cap contacte per part de les oficines d’atur durant els primers sis mesos


Un estudi en el qual ha participat la Universitat de Girona (UdG) constata que els joves que ni estudien ni treballen (entre 25 i 29 anys) de les zones rurals ho tenen més difícil per revertir aquesta situació. L’estudi ha detectat que el 60% d’aquests joves no han rebut cap contacte per part de les oficines de l’atur durant els primers sis mesos. Òscar Prieto, professor de la UdG i un dels responsables de l’estudi, ha explicat que els plans d’ocupació i formació són molt rígids i no contemplen la singularitat d’aquests territoris. Es tracta d’un estudi realitzat entre diferents universitats europees i a Catalunya hi ha participat una cinquantena de persones, entre tècnics i joves del Pallars.

L’objectiu era conèixer el rol i suport que tenen els joves dels serveis públics d’ocupació. Els que se senten acompanyats i amb un suport d’aquests serveis «són una minoria» ha destacat Prieto, durant la presentació de l’estudi a Tremp.

Els joves que han participat en l’estudi han indicat que l’acompanyament de les oficines d’ocupació hauria de ser més personalitzat. L’estudi ha detectat també que en els darrers tres anys el nombre d’estudiants i cursos de formació han disminuït. Prieto ha parlat com a possible conseqüència «un marc normatiu poc flexible».

TerritoriTremp · Pallars Jussà
Més notícies de Tremp →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

L’Audiència de Lleida dona la raó a Endesa en el conflicte per la llum bonificada de la Vall Fosca
Societat

L’Audiència de Lleida dona la raó a Endesa en el conflicte per la llum bonificada de la Vall Fosca

ACN · 27 oct. 2026
Llum verda a la proposta d'ampliació del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici
Societat

Llum verda a la proposta d’ampliació del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici

Redacció · 9 jul. 2026
Els raiers de la Pobla de Segur desafien la Noguera Pallaresa en una 48a edició marcada per la calor
Societat

Els raiers de la Pobla de Segur desafien la Noguera Pallaresa en una 48a edició marcada per la calor

Redacció · 5 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.