Societat

Un matrimoni i el seu fill reconeixen haver-se quedat amb joies i rellotges robats

Un matrimoni i el seu fill reconeixen haver-se quedat amb joies i rellotges robats

Un matrimoni i el seu fill han reconegut aquest dilluns a l’Audiència de Lleida haver-se quedat amb joies i rellotges robats, valorats en més de 300.000 euros. Les parts han arribat a un acord per demanar que s’imposin al matrimoni tres anys de presó per un delicte continuat de receptació ja que tots dos tenen antecedents. Tot i això, han demanat que se suspengui l’entrada a la presó tenint en compte que ja van complir un any en presó preventiva, sempre i quan paguin una multa de 4.320 euros. Pel fill han sol·licitat que se li imposin dos anys de presó per un delicte de receptació, ja que no té antecedents, i que no entri a presó.

Tots tres són d’origen romanès i veïns de Barcelona, i se’ls acusava inicialment de blanqueig de capitals per vendre material robat des de casa seva. Als altres dos acusats, d’origen Albanès i veïns de Lleida, se’ls jutjarà un altre dia ja que han demanat ajornar la vista perquè els han canviat d’advocat. La fiscalia acusa els altres dos de pertinença a grup criminal i de ser els autors de de 22 robatoris en habitatges de diverses poblacions de Lleida, Tarragona, Terol i Navarra, entre el febrer i l’abril de 2018. Es tracta en concret de dos homes, d’origen Albanès i veïns de Lleida, que entraven per la força a les cases, quan no hi havia ningú a dins, i s’enduien diners en efectiu, joies i rellotges d’alta gamma. Els demana vuit anys i tres mesos de presó per un delicte de robatori continuat en casa habitada i pertinença a grup criminal.

Al matrimoni i al seu fill els acusava inicialment de blanqueig de capitals i de pertinença a grup criminal i demanava per la parella vuit anys de presó i pel fill, de 18 anys, cinc. Finalment, però, han acordat rebaixar la pena i sol·licitar condemnes només per un delicte de receptació.

La fiscalia acusa els dos homes d’origen albanès de 22 robatoris a Tàrrega, Hostafrancs, Agramunt, Bellver d’Ossó, Alfarràs i Vilanova de Bellpuig, a Lleida; també Montblanc, a Tarragona, i a Alcanyís (Terol) i una desena de localitats de Navarra. En la investigació hi van participar els Mossos d’Esquadra, la Guàrdia Civil i la policia foral de Navarra. Els dos homes d’origen albanès es troben en presó provisional des de l’abril de 2018 però els altres tres acusats estaven en llibertat, després d’haver estat un any en presó provisional.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.