Societat

Un poble del Pallars assoleix el 88% de recollida selectiva

Un poble del Pallars assoleix el 88% de recollida selectiva

Quan encara no s’han complert dos mesos de la recollida porta a porta Gerri de la Sal (Baix Pallars) el Consell Comarcal del Pallars Sobirà ha valorat satisfactòriament aquesta implantació donat que s’ha arribat a un índex del 88% de recollida selectiva. Aquesta xifra està per sobre dels valors establerts per la Unió Europea en relació a la gestió dels residus municipals pel 2021, amb un objectiu de reciclatge del 50%. La recollida porta a porta al Pallars Sobirà es va iniciar el 2015 i en les pobles que es fa aquesta recollida s’ha arribat fins al 70%. Com a novetat, a Gerri de la Sal, s’ha instal·lat una àrea de contenidors d’emergència tancada amb obertura electrònica d’ús exclusiu pels veïns de Gerri i habitatges disseminats.

L’objectiu principal d’aquest canvi de model de recollida és augmentar els índexs de recollida selectiva a la vegada que es redueixen les tones de residus enviades a l’abocador de Fígols, al Pallars Jussà.

La recollida porta a porta consisteix a dipositar els residus davant del domicili o activitat, dins d’un cubell, per tal que el servei municipal els reculli en uns dies i hores determinats per a cada fracció. Aquest sistema de recollida ha demostrat ser una eina eficaç per aconseguir una millor recollida selectiva de residus, així com per aprofundir en la conscienciació de la ciutadania sobre la problemàtica dels residus i la seva correcta segregació i gestió.

TerritoriBaix Pallars · Pallars Sobirà
Més notícies de Baix Pallars →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Aigüestortes concentra els boscos madurs de més qualitat coneguts fins ara a Catalunya i Espanya
Societat

Aigüestortes concentra els boscos madurs de més qualitat coneguts fins ara a Catalunya i Espanya

Vanesa Ortega · 8 oct. 2026
Paneque anuncia un estudi de viabilitat del túnel de la Bonaigua
Societat

Paneque anuncia un estudi de viabilitat del túnel de la Bonaigua

Vanesa Ortega · 4 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.