Reportatge

Un racó sobre rodes que alimenta l’esperit

Un racó sobre rodes que alimenta l'esperit

No és un secret que quan arribes a la vida adulta, de tant en tant desitjaries tornar a gaudir de les històries fantàstiques que creàvem als nostres caps de petits, que per uns instants es convertien en realitat gràcies a la imaginació, i submergir-te en un d’aquests mons en els quals tot és possible. Estar refugiats, quasi amagats en un raconet en el qual tota aquesta màgia torni a ser realitat.

És això possible? Doncs, sí, i és al teu abast, en les nostres terres lleidatanes. I no parlem d’un lloc que estigui en un punt determinat, ens referim a un raconet que viatja per Ponent, Aran, els Pirineus, Espanya i la resta del món, està per tot arreu!

Es tracta d’una brillant, original i divertida idea que permet portar als seus visitants a llocs màgics on ocorren històries fantàstiques durant uns minuts. A l’interior d’aquest lloc es projecten pel·lícules animades aptes per a tota mena de públic, des dels més petits fins als més majors. Pel·lícules animades d’autors independents de tot el món. Produccions que no se solen veure per la televisió i que prometen deixar bocabadats amb les seves històries als espectadors que les veuen amb entusiasme i il·lusió. Els creadors d’aquest espai han buscat des de sempre arribar a aquells llocs recòndits on els espectadors estiguin disposats a deixar-se atrapar per la màgia d’aquestes produccions de «mans artesanes, ànimes curioses, cors inquiets i ments imaginatives».

Aquest racó rep el nom de PUCK Caravana, una petita i bonica rulot adaptada per a projectar les pel·lícules en el seu interior. Tombs Creatius, l’empresa fundadora del projecte, va crear aquest petit lloc amb un únic objectiu, recuperar l’experiència de veure cinema d’una forma diferent, despertant la passió pel gènere i recobrant, durant un moment, el sentit de somiar amb les petites grans produccions audiovisuals.

L’enginyosa idea permet, fins a un màxim de 7 persones, gaudir de la presentació de nous mons i fantàstiques històries. Deixa que els més petits visquin l’experiència de veure una pel·lícula animada en una caravana i als més grans, el fet de tornar a tenir aquesta il·lusió per conèixer històries meravelloses i mons possibles des d’un lloc acollidor i familiar com ho és la PUCK Caravana. És un cinema especial, on comparteixes amb persones especials i tota l’experiència fa que qualsevol lloc de les nostres terres es converteixi en un racó especial. Resulta ser el lloc més idoni per a deixar-te atrapar i tornar a mons plens de fantasia, mons desconeguts on una vegada t’atrapa la màgia, comproves que, en les coses petites i senzilles, està la felicitat de tornar a ser nens i nenes per un moment. La PUCK Caravana et permet descobrir petits grans tresors que estan per les terres que visita. I per a descobrir-los, Tombs Creatius exposa una «guia» perquè puguis treure un major profit a tota l’experiència.

La PUCK és un petit cinema itinerant que arriba a tot arreu. També pot anar a la teva plaça.

Porta una selecció del millor cinema d’animació independent d’arreu del món.

Cada grup que la visita es posa d’acord abans d’entrar per triar el curtmetratge que vol veure amb l’ajuda de l’acomodador.

Dins la caravana hi caben còmodament set persones i tot el seu entusiasme.


«Entrar-hi és endinsar-se en un univers oníric, una vivència màgica»


 

És una experiència que està adreçada directament a l’ànima, per a alimentar sobretot l’esperit de cadascuna de les persones que fan part del públic. La selecció de produccions és variada, compta amb pel·lícules amb diferents perspectives dins del gènere d’animació, en definitiva, la PUCK Caravana compta amb un menú molt selecte, per a delectar aquelles persones que s’obrin a viure l’experiència de veure cinema d’animació d’una forma molt particular. D’aquesta manera, ens asseguren la diversió i la participació de tot el públic.

El racó permet als més petits alimentar la imaginació i viure una nova experiència de veure cinema d’una manera diferent i als majors, recuperar la il·lusió de somiar i deixar-se atrapar per nous mons desconeguts. D’aquesta manera, s’alimenta l’ànima i l’esperit, donant-li importància a aquesta nena o nen interior que moltes vegades descurem.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.