Cultura

Un tucà de cine, estrella del cartell de la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya

Un tucà de cine, estrella del cartell de la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya

El tucà és una singular au de bec molt desenvolupat, estesa per pràcticament tot el continent llatinoamericà. “Quina millor imatge per a la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya?”, va pensar Andrea de Castro. La jove dissenyadora gràfica lleidatana és l’autora del cartell de la 25 edició del certamen, que es desenvoluparà a Lleida del 6 al 13 de juny.

Un tucà amb un bec transformat en claqueta cinematogràfica serà el protagonista de les noces de plata de la Mostra. Però la dissenyadora també va donar més raons ahir a la presentació del cartell. “Per a mi, el cine és una manera de trencar barreres i saltar murs per viatjar i conèixer altres cultures, desterrant tota mena de prejudicis. D’aquí també que el tucà és una au migratòria que vola d’un costat a l’altre sense conèixer fronteres, igual que el cine”, va explicar aquesta jove de 24 anys, que en la seua recent trajectòria professional ha treballat en una empresa d’art per a videojocs i actualment a Pagès Editors. De Castro va revelar que després de rebre l’encàrrec del cartell “estava aterrida per si estaria a l’altura d’anteriors autors”, artistes com Perico Pastor, Ureña o Sònia Alins.

El director de la Mostra, Juan Ferrer, va agrair “la col·laboració desinteressada de gent del món de la cultura amb la Mostra” i va recordar “la repercussió internacional del festival, sobretot a Llatinoamèrica”. El president del Centre Llatinoamericà, Osvaldo Francia, va destacar que “el 25 aniversari consolida un projecte que forma part de la cultura de Lleida”. La regidora Montse Parra va reafirmar “l’aposta per artistes emergents”.

Una altra novetat serà la col·laboració amb els cines Screenbox Funatic, que s’afegiran així als habituals espais de projecció de la Llotja, CaixaForum i l’auditori de la Universitat de Lleida a Cappont.

El certamen salta d’abril a juny

La primera gran novetat de la 25 edició de la Mostra és la seua reubicació al calendari cultural de Lleida. Com ja es va anunciar, el festival salta del mes d’abril dels últims anys a celebrar-se al juny, del 6 al 13, un canvi que obeeix a reforçar el certamen en un mes que permetrà un ventall molt més ampli d’activitats.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.