Societat

Una empresa lleidatana participarà en el primer fòrum mundial per desenvolupar el Metavers

Una empresa lleidatana participarà en el primer fòrum mundial per desenvolupar el Metavers

L’empresa lleidatana Invelon, especialitzada en la implementació de tecnologies immersives, com la realitat virtual, augmentada i mixta, s’ha unit en col·laboració amb el ‘Metaverse Standards Forum’, la primera entitat de caràcter mundial amb l’objectiu d’establir uns estàndards oberts i inclusius per a la indústria del Metavers, la realitat estesa i les tecnologies 3D. 

L’entitat explorarà, conjuntament amb els seus membres, com accelerar el desplegament del Metavers i quins punts estan frenant la seva interoperabilitat. Se centrarà en projectes pragmàtics i basats en l’acció, com per exemple: la creació de prototips de l’aplicació, la definició d’una terminologia i directius d’implementació coherents, la gestió de la identitat i la privacitat, el funcionament de les transaccions financeres, l’Internet de les Coses i els bessons digitals, entre d’altres. Un seguit de directrius que determinaran com interactuarem en aquest nou món virtual. 

La finalitat del fòrum no és crear una normalització, sinó esdevenir un lloc de debat i coordinació entre les organitzacions i la indústria en general, creant grups de treball que puguin definir els requisits i les prioritats del Metavers. Per entrar a l’Univers virtual serà necessària la realitat virtual, augmentada i mixta, conceptes que sovint es confonen. Tal com apunta Marc Solé, director de tecnologia d’Invelon, “vivim en un món basat en una comunicació 3D: cases, cotxes, maquinària… però l’internet que utilitzem dificulta la capacitat de comunicació al presentar aquesta informació en dispositius 2D. El nou internet, que presenta el Metavers, ens brinda l’oportunitat de simplificar aquesta comunicació, a més de gaudir de la seva pròpia economia, governança, identitat i, per tant, la seva pròpia democràcia.”

El ‘Metaverse Standards Forum’ va néixer el juny del 2022 amb 35 membres fundadors com el grup Khronos, associacions com World Wide Web Consortium (W3C) o XR (XRA), Adobe o Meta.  Juntament amb Invelon, ja en formen part més de 1.500 organitzacions, entre elles Microsoft, Google, Sony, D-Link o Deloitte. 

Sobre INVELON 

INVELON és una consultoria tecnològica ubicada a la ciutat de Lleida que aplica les últimes tecnologies de Realitat Virtual, Augmentada i Mixta. La missió de la companyia és acompanyar les empreses en la implementació de tecnologies immersives o virtuals a través d’una consultoria tecnològica, el previ desenvolupament d’un software a mida i la implementació completa de la solució desenvolupada.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.