Successos i tribunals

Una fuga d’amoníac ‘tanca’ unes dos hores a les seues cases veïns de Miralcamp

Una fuga d'amoníac 'tanca' unes dos hores a les seues cases veïns de Miralcamp

Una fuga d’amoníac va obligar aquest diumenge al matí a tancar portes i finestres en una desena d’habitatges pròxims a la cooperativa Miralcamp Fruits durant unes dos hores. Després de rebre l’avís d’una forta olor d’aquest producte cap a les 9.00 hores, agents dels Mossos d’Esquadra, bombers i personal del Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) es van personar al lloc dels fets, al qual van acudir també responsables de la cooperativa. Segons fonts pròximes al desplegament, la pèrdua d’aquest líquid es va detectar en una bomba del sistema de refrigeració de la nau i els tècnics de l’empresa van poder reparar-la. La incidència es va donar per resolta dos hores després de l’avís, cap a les 11.00, sense que hi hagués intoxicats ni desallotjats a les proximitats de les instal·lacions.

Els serveis d’emergències van anar a algunes de les cases més properes a la cooperativa i van instar els habitants a tancar portes i finestres per precaució, davant de la possibilitat d’intoxicació per emissions d’amoníac. Fonts de la cooperativa, per la seua part, van apuntar que la fuga d’aquest líquid va ser de petita magnitud, d’uns litres. Van afegir que bombers desplaçats a la zona van efectuar mesuraments de les emissions, sense que aquestes revelessin concentracions perilloses en l’aire.

Per la seua part, l’alcalde, Melcior Claramunt, va atribuir l’ampli desplegament per la fuga a l’aplicació de protocols de seguretat.

Claramunt va indicar que els bombers van acudir als habitatges pròxims a la cooperativa per advertir els ocupants que tanquessin portes i finestres. Tanmateix, alguns veïns de la zona van explicar hores després que no van rebre explicació ni cap advertència sobre el que havia succeït. Alguns van expressar la seua estranyesa davant de la presència de policia i bombers a la zona al matí, mentre que d’altres es van sorprendre per l’"olor forta" que emanava de les instal·lacions de Miralcamp Fruits (vegeu el desglossament).

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Almenys 31 morts en el xoc entre dos trens d’alta velocitat a Toledo
Successos

ACTUALITZACIÓ: Almenys 68 morts en el xoc entre dos trens d’alta velocitat a Toledo

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Vista d'edificis de Lleida, amb part del turó de la Seu Vella al fons
Tribunals

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat
Successos

Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.