Societat

Una veïna del Solsonès rep la medalla centenària

Una veïna del Solsonès rep la medalla centenària

El director dels Serveis Territorials de Drets Socials a Lleida, Joan Segura, ha lliurat una medalla centenària a Conxita Cuadrench i Casserras, veïna de Solsona (Solsonès). 

La Conxita es va criar dins una família de cinc germans. Ella era la filla petita i els seus pares es deien Joan i Mercè. La Conxita es va casar amb el Ramon i tots dos van portar un negoci d’elaboració i distribució de begudes. Al cap d’un temps, després d’enviudar, va tornar a la casa familiar, on donava un cop de mà darrere el taulell de la botiga de roba “Casa Bufau”, regentada pel seu germà Pere i la seva esposa. 

Al llarg de la vida la Conxita ha atresorat bones amistats que l’han acompanyat en els seus viatges per tot el món. Sempre ha gaudit de la conversa amb les amigues, comentant l’última pel·lícula, novel·la, concert o obra de teatre. La Conxita té cinc nebots i set renebots que al seu torn tenen fills pels quals és com una besàvia. 

La Medalla Centenària és una iniciativa del Departament de Drets Socials. Es tracta d’una medalla gravada amb el nom i l’any de naixement commemorativa del centenari. A aquest reconeixement institucional poden accedir-hi totes les persones residents a Catalunya que compleixin els requisits i realitzin la sol·licitud corresponent.

TerritoriSolsona · Solsonès
Més notícies de Solsona →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Residents i ajuntaments de la Vall de Lord reclamen garantir la cobertura horària del consultori mèdic
Societat

Residents i ajuntaments de la Vall de Lord reclamen garantir la cobertura horària del consultori mèdic

ACN · 13 ag. 2026
Una investigadora lleidatana rep una beca per realitzar el seu doctorat a un centre capdavanter
Societat

Una investigadora lleidatana rep una beca per realitzar el seu doctorat a un centre capdavanter

Redacció i Lourdes Farré · 13 març 2024
El Zoo del Pirineu torna 228 animals a la natura aquest 2023
Societat

El Zoo del Pirineu torna 228 animals a la natura aquest 2023

Redacció · 5 gen. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.