Societat

Una vuitantena de professionals analitzen els trastorns d’ansietat en infants i joves a Lleida

Una vuitantena de professionals analitzen els trastorns d'ansietat en infants i joves a Lleida

Els trastorns d’ansietat en nens i adolescents han protagonitzat la IX Jornada de Treball d’Atenció Primària de Salut i Salut Mental Infantil i Juvenil, que s’ha celebrat a l’Hospital Sant Joan de Déu de Lleida. Gairebé 80 professionals de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran han participat en aquesta trobada, concebuda com un espai de treball en xarxa entre professionals del Pirineu dels àmbits de la salut, social i educació.

La jornada, que ha tingut lloc en format híbrid (presencial i online), està organitzada per Sant Joan de Déu Terres de Lleida, el Servei Català de la Salut i Pediatria dels Pirineus. L’encontre té lloc habitualment al Pirineu, però enguany s’ha celebrat a Lleida per tal de donar a conèixer l’Hospital Sant Joan de Déu de Lleida als professionals pirinencs, atès que aquest és el seu centre de referència en salut mental d’infants i adolescents.

Es calcula que els trastorns d’ansietat afecten entre un 3 i un 13% dels menors i són els de major prevalença entre els infants i els adolescents. A més a més, arran de la pandèmia els professionals s’han trobat amb un augment de la clínica ansiosa, fet que impacta en el funcionament personal, social, familiar i acadèmic dels menuts.

La benvinguda de la jornada ha anat a càrrec del gerent de l’hospital, Jaume Capdevila; del director de sector de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, Miquel Abrantes; i de la cap de l’Àrea infantil i juvenil de Sant Joan de Déu Terres de Lleida, Vanessa Pera. Durant la conferència inaugural, Immaculada Insa, psiquiatra de la unitat terapèutica-educativa Acompanya’m de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, ha parlat de les noves actualitzacions en l’àmbit de l’abordatge farmacològic en els casos de trastorns d’ansietat en infants i joves.

A continuació, la pediatra del CAP Sort Rebeca Aishling, ha defensat, partint del cas clínic d’un infant amb dificultats per caminar, que l’ansietat pot ser la causant de trastorns psicosomàtics, que es poden traduir en expressió física de malestar emocional. Situació, segons la pediatra, que es preveu que vagi en augment. Així mateix, Itziar Fernández, psicòloga del CSMIJ Sant Joan de Déu Terres de Lleida, ha fet referència a com el mindfulness pot convertir-se en una eina molt útil a l’hora de detectar i abordar l’ansietat i l’estrès en els professionals.

Per la seva banda, el psicòleg clínic del Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil (CSMIJ) Sant Joan de Déu Terres de Lleida, Sergio Bodas, ha exposat diferents eines d’abordatge psicològic en l’atenció a nens i joves amb trastorns d’ansietat. Bodas ha exposat aspectes com el fet que “enlloc de centrar-se a eliminar els símptomes d’aquesta ansietat, el que cal fer és perdre’ls la por, prendre’n consciència sense jutjar-los”.

La jornada s’emmarca en un dels objectius del Pla de Salut de Catalunya 2021- 2025, en què la salut mental i el benestar emocional esdevenen prioritaris. 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.