Societat

Uns 1300 joves de Lleida participen en el projecte educatiu “Canvi de Marxa 2021”

Uns 1300 joves de Lleida participen en el projecte educatiu “Canvi de Marxa 2021”

Uns 1300 joves d’entre 14 i 18 anys de diversos centres educatius de Lleida participen aquest dimarts i dimecres en el projecte d’educació viària “Canvi de marxa 2021”, una iniciativa que té l’objectiu de conscienciar sobre les causes i conseqüències dels accidents de trànsit, vol educar les noves generacions en la prevenció de la sinistralitat i pretén fomentar conductes responsables i d’autoprotecció a la via pública.

L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, acompanyat de l’intendent de la Guàrdia Urbana, Josep Ramon Ibarz, i el President de la Fundació Mutual de Conductors, Joan Badenes, ha assistit aquest matí a la representació teatral que ha tingut lloc a l’Auditori Enric Granados i que dona el tret de sortida a aquest projecte educatiu. El paer en cap ha explicat que l’activitat del “Canvi de Marxa”, que fa més de 10 anys que es coordina, té l’objectiu de promoure la conducció segura entre els joves amb l’objectiu de conscienciar-los sobre una mobilitat segura i la prevenció d’accidents de trànsit.

L’alcalde ha lloat la tasca preventiva i continuada que la Unitat d’Educació Viària de la Guàrdia Urbana i la Paeria realitzen entre els estudiants de la ciutat, amb campanyes d’aquest tipus amb l’objectiu de baixar l’accidentalitat i també el consum d’alcohol i substàncies estupefaents entre els més joves.

El projecte educatiu està impulsat per la fundació Mutual de Conductors i compta amb el suport del Servei Català de Trànsit i la col·laboració de la Unitat d’Educació Viària de la Guàrdia Urbana de Lleida i la Paeria.

El “Canvi de marxa” consisteix en una obra de teatre impactant relacionada amb un accident de trànsit i les seves conseqüències. En la representació teatral hi participen agents de la secció d’atestats de la Guàrdia Urbana, bombers, infermers del SEM i persones que han quedat paraplègiques amb motiu d’un accident de trànsit (Institut Guttmann) i familiars que han perdut algun ésser estimat en un accident (Stop Accidents). Posteriorment, es treballen els eixos principals dins els centres educatius amb diversos materials complementaris

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.