Cultura

Viure sense companyia, en els debats pel 75 aniversari de l’IEI

Viure sense companyia, en els debats pel 75 aniversari de l'IEI

El filòsof Josep Maria Esquirol i el consultor social Fernando Fantova van protagonitzar ahir la tercera sessió del cicle Repensar les nostres vides de l’Institut d’Estudis Ilerdencs. El debat, moderat per la psicòloga Mercè Birba, va girar entorn del títol Podem prescindir de l’altre?, una pregunta que va donar pas a moltes teories que van acabar deixant en mans del públic la resposta definitiva al dubte.

El bilbaí Fantova va defensar la impossibilitat de prescindir de l’estructura social per viure. “De la cura i la relació interpersonal és d’on es construeix l’humà”, va exposar, per més tard fer referència a la quantitat d’organitzacions socials, econòmiques i del benestar creades partint de la companyia. En canvi, el filòsof Esquirol va defensar que “es pot viure prescindint de l’altre, per exemple, exercint violència i reduint aquest altre a la indiferència o el no-res”.

El cicle, emmarcat en el 75 aniversari de l’IEI, comptarà amb una última sessió el 20 de febrer vinent sota el títol I de la sexualitat, quan en parlem?.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.