Opinió

La nutrició en la lactància

Sense cap mena de dubte la llet materna és la millor per al nadó, sempre que aquesta sigui possible. Donar el pit al teu bebè, manifesta avantatges a tres nivells diferents: el nutricional, l’immunològic i el psicològic.

La llet materna presenta, a nivell nutricional i immunològic, una adequada composició de nutrients i l’absorció, per part del nadó, és màxima; i a més a més, conté factors de defensa molt positius que ajudaran al nostre bebè a protegir-se millor contra les infeccions. D’altra banda, la succió de llet durant el periode de lactància, permet al nadó una bona formació de dents i maxil·lars. Psicològicament, els avantatges es manifesten en la fortalesa dels vincles que s’estableixen entre la mare i el nadó.

Trobem també diversos avantatges per a les mares que donen el pit als seus fills. Alguns dels més destacats són: l’efecte laxant, la recuperació més ràpida del pes habitual, la comoditat de no haver de preparar l’aliment, ja que la disponibilitat és immediata i l’estalvi econòmic en la compra de llet.

El nounat pot viure i créixer sa alimentant-se només de llet fins als 6 mesos. A partir d’aquí, comença la introducció d’altres aliments que es poden continuar compaginant amb l’alletament.

Les necessitats energètiques de la mare augmenten durant la lactància, podent consumir unes 2500-2800 kcal al dia si es continua alletant a partir dels 3 mesos. La mare ha de tenir en compte que substàncies com l’alcohol, la nicotina, la cafeïna i la teïna també passen a la llet.

Sovint alguns aliments varien el gust de la llet. Aquests acostumen a ser aliments com la carxofa, la ceba, espàrrecs, l’api, el porro, alls, les cols… però no per això els exclourem de la dieta de la mare, n’hi haurà prou en observar la tolerància que manifesta el nadó.

Nutricionalment hem de tenir en compte l’aportació del calci, ja que són necessaris 1500 mg al dia. Augmentar l’aportació d’aigua també serà necessari; podem hidratar-nos mitjançant aigua o bé brous, infusions, sopes, sucs o llet. Pel que fa al calci, aquí us facilitem algunes referències de contingut de calci, en mg per 100 g d’aliment:

  • Llet; 125
  • Ametlles; 254
  • Avellanes; 192
  • Pa; 100
  • Cigrons; 149
  • Cloïsses; 127
  • Pop; 144
  • Sardines en conserva; 350
  • Créixens; 211
  • Panses; 95

Espero que el post d’avui hagi estat aclaridor. Ens llegim bem aviat!

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Defensar els serveis públics és cuidar qui els fa possibles
Opinió

Defensar els serveis públics és cuidar qui els fa possibles

Redacció · 18 oct. 2026
"La bola negra": captivador relat de memòria i identitat
Opinió

«La bola negra»: captivador relat de memòria i identitat

Redacció · 28 set. 2026
"Cronos": no era fàcil encarar l'horror
Opinió

«Cronos»: no era fàcil encarar l’horror

Redacció · 8 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.