Opinió

Manifestació per l’Institut – Escola a St. Ramon

Manifestació per l'Institut - Escola a St. Ramon

Des de l’AFA de l’escola Mare de Déu de la Mercè de St. Ramon (Lleida), ens manifestem demà, divendres 16 de desembre a les 16:00 h, pel següent motiu:

Fa 5 anys que l’AFA estem vetllant per tenir un Institut -Escola que segueixi el model educatiu de l’escola Mare de Déu de la Mercè de Sant Ramon. És una escola que ha estat en contínua evolució vetllant per l’aprenentatge significatiu i vivencial dels alumnes. L’escola ha treballat per mantenir el vincle a l’entorn social i rural i la motivació natural dels infants per a mantenir el seu interès ben viu, molt ben acompanyat emocionalment i d’acord amb la maduració de cada infant. Per això a Sant Ramon tenim un model pedagògic de referència pel col·lectiu de mestres i famílies amb un índex molt alt d’aprenentatge assolit amb gran èxit del nostre alumnat. Desitgem la continuïtat d’aquest model pedagògic que són tantes les famílies que l’estem esperant també a l’educació secundària. No només el desitgem les famílies de la nostra escola sinó de moltes altres contrades a un radi molt extens. Ara per ara qui vol que els seus fills puguin continuar gaudint del mateix han de desplaçar-se a l’institut Manresa 6. És un institut sol·licitat a un radi tan gran de territori que a hores d’ara ja no pot acollir més alumnes que els empadronats a la ciutat de Manresa. La necessitat d’aquest estil educatiu es fa cada cop més gran.

Hem picat totes les portes possibles al Departament d’Educació de Lleida i de Barcelona. Han mostrat interès, però no prou per a dir-nos «si, endavant», tot i que ja tenim les aules preparades amb la cessió que fa el monestir de Sant Ramon. No li cal preocupar-se de la infraestructura. Tenim el suport dels ajuntaments de Sant Ramon, Torà, Sant Guim de Freixenet i de moltes famílies del radi al voltant d’aquesta comarca de la Segarra arribant fins a l’Anoia, l’Urgell, la Conca de Barberà… Sabem que l’interès és molt alt per qui està al dia quant a desenvolupament de l’aprenentatge. Això és degut al fet que ja fa anys que l’escola de Sant Ramon està implementant el que el nou currículum d’aquest any 2022 marca. Som escola pionera i mereixem i reclamem un institut – escola afí.

El 16 de desembre ens reunim per fer-nos escoltar i no pararem fins a aconseguir-ho.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Defensar els serveis públics és cuidar qui els fa possibles
Opinió

Defensar els serveis públics és cuidar qui els fa possibles

Redacció · 18 oct. 2026
"La bola negra": captivador relat de memòria i identitat
Opinió

«La bola negra»: captivador relat de memòria i identitat

Redacció · 28 set. 2026
"Cronos": no era fàcil encarar l'horror
Opinió

«Cronos»: no era fàcil encarar l’horror

Redacció · 8 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.