Opinió

Aixecar la mirada

Aixecar la mirada

Si aixequéssim la mirada, més enllà de la pantalla d’una App o una sèrie de Netflix, potser veuríem que no tots els arbres són iguals, ni les cases, ni sobretot les persones. Si tinguéssim la mirada llarga, no seríem tan miops davant el ventall de vida diari. Enlluernats, cegats com petits simis amb andròmines i gadgets, potser mai com ara, ens hem allunyat tant de nosaltres mateixos, de l’essència del que som. 

Algú pensarà que això que dic és una”boutade” (una ocurrència) per cridar l’atenció, per sacsejar al Lector. Tant de bo fos així, tant de bo! Tanmateix ho dic com a humil cronista de la quotidianitat que m‘envolta. Per exemple, vivim allunyats de nosaltres en el tracte humà, sovint un mer camp d’interessos recíprocs i poca cosa més. Es el triomf del “tanto tienes tanto vales“ i si no en tens “a galeras a remar” (com canta El Último de la Fila amb molt d’encert). Si fins i tot els treballadors són ara Recursos humans, quina metàfora més indignant. 

Ultra el que he esmentat, vivim allunyats de nosaltres quan trepitgem l’herba com si fos formigó i ens creiem que la Natura és tan infinita com la nostra estupidesa. El menyspreu per la Terra arriba a límits ofensius quan pavimentem terres fèrtils, contaminen paratges salvatges i construïm urbanitzacions de cartró pedra enmig del bosc. Vanitosos i orgullosos. Sapigues Lector que la vida ens passa pel cantó, imperfecta, dolorosa, a voltes riallera i riquíssima de matisos però capficats en mòbils, la deixem escolar-se ignorants, del seu valor únic.

Cal reivindicar el món real de carn i ossos, de besades, de plors, d’olors davant un mon higienitzat, esterilitzat, infantilitzat, “googlelitzat». O sigui que Lector surt a fer un cafè al bar o a xerrar amb la veïna de dalt, o a comprar a la botiga de barri i sisplau, tanca la pantalla que tingues oberta i veuràs com el dia té més color! Tant de bo sigui color esperança! 

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Defensar els serveis públics és cuidar qui els fa possibles
Opinió

Defensar els serveis públics és cuidar qui els fa possibles

Redacció · 18 oct. 2026
"La bola negra": captivador relat de memòria i identitat
Opinió

«La bola negra»: captivador relat de memòria i identitat

Redacció · 28 set. 2026
"Cronos": no era fàcil encarar l'horror
Opinió

«Cronos»: no era fàcil encarar l’horror

Redacció · 8 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.