Opinió

Altes temperatures als termòmetres targarins

Altes temperatures als termòmetres targarins

L’estiu està estrenyent fort amb la calor, i si no que ho preguntin als grups municipals d’Esquerra i el PSC a l’Ajuntament de Tàrrega. Finals de juliol, tothom esperant les vacances i la CUP decideix dinamitar l’equip de govern targarí. Era un secret a veus que la municipalització de l’aigua no només marcaria el mandat municipal a Tàrrega, sinó que podria portar canvis en la configuració del cartipàs. Dit i fet.

Pocs dies abans de la sortida de la CUP de govern, l’alcaldessa Alba Pijuan assegurava en una entrevista al nostre mitjà que havia estat un encert revalidar el tripartit d’esquerres. L’hemeroteca pot jugar-li a la contra a Pijuan i més amb l’amenaça d’una futura moció de censura sobre la taula. El més calent és a l’aigüera perquè el trencament del tripartit encara és recent, però Junts ja es frega les mans. Només cal veure les declaracions de la portaveu i exalcaldessa Rosa Maria Perelló demanant la dimissió de Pijuan i somiant en recuperar el tron perdut en un últim ball abans de la seva retirada de la política. La resta de regidors juntaires també empenyen cap aquí amb el hashtag #PijuanFotElCamp com a trending topic en les xarxes socials de la Tàrrega més conservadora.

La situació és del tot preocupant perquè, una vegada més, els malentesos i picabaralles polítiques acaben repercutint en el dia a dia dels ciutadans. És evident que un govern en minoria amb 6 regidors d’ERC i el PSC difícilment tirarà endavant cap projecte durant els dos anys que queden de mandat. Ara bé, si Junts aconseguís recuperar l’alcaldia amb la complicitat de la CUP, ho faria amb un govern amb 8 regidors. Continuaria la minoria. Quin és el futur que li depara a l’Ajuntament de Tàrrega fins a les pròximes eleccions municipals? Sense diàleg i entesa, bastant cru.

Fins ara, Tàrrega havia estat un exemple de com des del municipalisme es pot arribar a grans consensos que superin les sigles dels partits i siguin un motor de canvi per la ciutadania. El tripartit d’esquerres ha aconseguit desencallar en els seus sis anys de vida diferents projectes vitals per la ciutat de Tàrrega: l’ampliació del CAP, la nova estació d’autobusos, el centre de dia per a malalts d’Alzheimer o la futura Casa Museu Pedrolo, entre altres. Tot això no hauria estat possible sense una veritable voluntat per arribar a acords estratègics que donen dignitat als municipis.

Els termòmetres targarins estan arribant a temperatures massa elevades que només l’hivern pot fer baixar. El nou curs escolar començarà amb la necessitat d’aprovar els comptes per al 2026, cosa que a hores d’ara sembla del tot impossible si la CUP o Junts no allarguen la mà a l’equip de govern. Ni uns ni altres semblen estar-hi interessats. Mentrestant, els perjudicats continuaran sent els veïns i veïnes de Tàrrega.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Defensar els serveis públics és cuidar qui els fa possibles
Opinió

Defensar els serveis públics és cuidar qui els fa possibles

Redacció · 18 oct. 2026
"La bola negra": captivador relat de memòria i identitat
Opinió

«La bola negra»: captivador relat de memòria i identitat

Redacció · 28 set. 2026
"Cronos": no era fàcil encarar l'horror
Opinió

«Cronos»: no era fàcil encarar l’horror

Redacció · 8 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.