Opinió

La velocitat i el respecte

La velocitat i el respecte

La nit de dissabte va succeir un fet execrable: alguns mitjans anunciaven la mort de Muriel Casals a través de les seves comunitats socials hores abans que la família i el mateix hospital ho comuniqués oficialment. Un rumor, una filtració i córrer a ser el primer a publicar-ho. I clar, el cúmul de despropòsits, com una bola de neu, exponencials. Uns deien que sí, uns altres deien que no, uns deien que potser sí, uns que de moment no. 

Els usuaris, sobretot en aquella xarxa de la immediatesa – Twitter – van queixar-se, i amb raó, sobre aquestes publicacions que atemptaven contra el respecte a Casals i la seua família. Fos o no traspassada, ningú ho havia fet oficial.

L’objectiu era ser els primers. Ser els primers i batre rècords d’entrades a la web, augmentar visites, guanyar clics i generar més publicitat. L’endemà, per moltes queixes rebudes, ningú se’n recordarà i les dades i els registres numèrics quedaran. Victòria.

Escrivia Karma Peiró, a qui per cert vaig gaudir de professora, que potser caldria anar una mica més lents. A costa de què? De perdre els beneficis de ser els primers? Aquesta època de canvi no deixa clara la posició d’aquell que és pacient (tendència a desaparèixer). Aquesta nostra societat superficial busca cada cop més el titular i la compartició i cada cop menys la profunditat. Com podem anar més lents? Si jo vaig lent, ho farà el del costat?

Aquesta immediatesa es pot combatre amb el rigor i la qualitat. Dos valors que de moment no dóna tants diners ni clics al món digital. Potser en un futur pròxim els mitjans seran jutjats per la seva credibilitat. I potser aquesta credibilitat i bones maneres manaran molt més que els clics a l’hora de generar ajudes i repartir anunciants. Sembla utòpic.

No és només la velocitat, sinó el respecte.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Defensar els serveis públics és cuidar qui els fa possibles
Opinió

Defensar els serveis públics és cuidar qui els fa possibles

Redacció · 18 oct. 2026
"La bola negra": captivador relat de memòria i identitat
Opinió

«La bola negra»: captivador relat de memòria i identitat

Redacció · 28 set. 2026
"Cronos": no era fàcil encarar l'horror
Opinió

«Cronos»: no era fàcil encarar l’horror

Redacció · 8 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.