Opinió

Lleida pot ser molt més

Lleida pot ser molt més

Arribats a l’equador de la legislatura, és moment de fer balanç, però sobretot de mirar endavant. Junts per Catalunya a Lleida hem exercit una oposició útil, rigorosa i constructiva. No ens hem limitat a assenyalar errors: hem treballat per ser part de les solucions. Hem contribuït a desbloquejar pressupostos, millorar serveis com la neteja i la seguretat, impulsar el nou pavelló de la Fira i posar al centre del debat el català i les nostres tradicions com a eines de cohesió.

Tampoc hem deixat de defensar el projecte del Pla de l’Estació, perquè el considerem estratègic. No només per cosir barris com Noguerola i Pardinyes, sinó també per revitalitzar el comerç de proximitat davant l’amenaça de grans superfícies allunyades que podrien desertitzar el centre.

Ara bé, per construir el futur, primer cal endreçar el present. I avui, Lleida arrossega mancances que no es poden ignorar. No podem aspirar a una ciutat amb projecció si el dia a dia no funciona. Volem una Lleida neta, segura, amb espais públics cuidats, barris vius i serveis accessibles. Aquestes qüestions no són menors: són les que fan que una ciutat sigui habitable, atractiva, de confiança i segura.

Cada cop més joves marxen perquè no veuen aquí un lloc on créixer o desenvolupar el seu projecte de vida. Aquesta és una realitat que no podem ignorar. Quan el present no ens agrada, el futur s’esvaeix. I les polítiques quotidianes, encara que semblin petites, són les que generen pertinença i esperança.

Nosaltres tenim una visió per Lleida. No ens conformem amb el “per a Lleida ja està bé”. Volem que marqui el ritme, que exerceixi amb orgull el paper que li reconeix la seva història. Al Saló de Plens hi figura la cita de Ramon Muntaner: “Barcelona és cap de Catalunya en la Marina, e en la terra ferma Lleida.” Catalunya no té una sola capital. En té dos. I Lleida ha de tornar a ser-ne una de ple dret.

Però ser capital no és un títol: és una actitud. I avui tenim reptes urgents. Barris que reclamen atenció, equipaments obsolets, falta d’accessibilitat, temporers en situació precària, joves sense resposta en salut mental, i una mobilitat que sovint aïlla més que no pas connecta. També ens preocupa la manca d’arrelament d’una part de la immigració i el risc de trencar l’equilibri comercial amb projectes allunyats del centre.

Per això des de Junts defensem polítiques que reforcin la convivència, impulsin el català com a llengua comuna de cohesió social, cuidin el comerç local i repensin la mobilitat amb una mirada de ciutat i també de territori.

Malgrat tot, tenim molt capital humà i actius per créixer: una universitat referent, sòl industrial, un fort teixit empresarial, una horta viva i una qualitat de vida urbana difícil de trobar (Lleida és la ciutat dels 15 minuts). Lleida pot ser un pol de coneixement, recerca i innovació. Però per arribar a la lluna, de vegades també cal mirar el dit. Això vol dir fer política amb visió de futur però, amb els peus a terra.

Lleida pot ser molt més. De tots nosaltres depèn.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Defensar els serveis públics és cuidar qui els fa possibles
Opinió

Defensar els serveis públics és cuidar qui els fa possibles

Redacció · 18 oct. 2026
"La bola negra": captivador relat de memòria i identitat
Opinió

«La bola negra»: captivador relat de memòria i identitat

Redacció · 28 set. 2026
"Cronos": no era fàcil encarar l'horror
Opinió

«Cronos»: no era fàcil encarar l’horror

Redacció · 8 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.