L’ajuntament de Soses ha instaurat la figura dels agents cívics, que s’encarreguen de patrullar durant les nits, tant pels carrers de la població com pels camins del municipi, amb l’objectiu d’evitar actes incívics i delictius. Aquesta iniciativa es va posar en marxa de forma experimental el passat 13 de juliol davant la massiva arribada d’immigrants per a la campanya de la fruita i també es va experimentar durant les nits de festa major a primers de setembre.
L’acció dels agents cívics va tenir una bona acollida per part dels habitants del poble, motiu pel qual des de l’ajuntament es va optar per donar-li continuïtat a la seua tasca que, bàsicament, és la vigilància i la dissuasió. Per aquesta raó, des de fa un temps dos agents s’encarreguen de patrullar durant les nits aleatòriament i sense horari fix pels carrers i camins del terme municipal.
Els agents fan un servei bàsicament informatiu, de recollida de dades i de conscienciació als ciutadans per tal de promoure i fomentar actituds cíviques i informar de la normativa actual.