Societat

Liciten a la fi el col·legi Pinyana de Balàfia després de 8 anys en mòduls

Liciten a la fi el col·legi Pinyana de Balàfia després de 8 anys en mòduls

La Generalitat ha iniciat, a la fi, el procés de licitació per a la construcció del col·legi Pinyana,8 anys després de la creació del centre educatiu en mòduls prefabricats. Aquesta escola acollirà els alumnes del centre Pinyana, que està instal·lat en barracons des del seu naixement, el curs 2009-2010, i també els del col·legi Balàfia, l’edifici del qual és antic i està deteriorat. En concret, el Govern ha tret a concurs l’assistència tècnica per a la redacció del projecte bàsic i executiu i també la posterior direcció d’obra per un import de 376.316€ (sense IVA). El termini de presentació d’ofertes finalitza el pròxim 12 de juny i l’obertura de pliques està prevista per als dies 27 de juny i 27 de juliol. Una vegada adjudicat aquest contracte, Ensenyament haurà de licitar la construcció de l’edifici.

El president de l’associació de mares i pares de l’escola Pinyana, Ismael Alfaro, es va mostrar “molt content perquè per fi es materialitzin les primeres accions per a la construcció del centre”, i va instar que es compleixin els terminis anunciats pel departament. En aquest sentit, el director dels serveis territorials d’Ensenyament de la Generalitat, Miquel Àngel Cullerés, va dir durant l’última visita de la consellera a Lleida que aquest col·legi podria entrar en servei durant el curs 2019-2020. El curs que ve acabarà sisè de Primària la primera promoció d’alumnes que va estrenar l’escola Pinyana i hauran estat tota l’educació Infantil i Primària en mòduls.

Segon premi estatal de contes per a Països Catalans

D’altra banda, els alumnes de quart de Primària del col·legi Països Catalans van guanyar el segon Premi Consum d’escriptura, edició de contes il·lustrats, dotat amb 2.000 euros, amb el conte Hamburgueses verdes de la iaia. Un altre conte titulat Creps solidaris i redactat pel mateix grup d’alumnes va quedar entre els deu primers d’un total de 456 participants de tot l’Estat.

A més, 300 nens i nenes de 5 a 13 anys participen aquesta setmana en el tercer campionat de càlcul amb àbac en una vintena de col·legis de Lleida, que organitza l’entitat Aloha Mental Arithmetic. Han d’efectuar setanta operacions matemàtiques en només cinc minuts utilitzant només un àbac o bé el càlcul mental. Entre aquestes, sumes i restes de fins a quatre xifres (per exemple, 1.322+5.165-2.473), arrels quadrades o multiplicacions.

 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Salut

ALLEM reclama una atenció més coordinada en salut mental

Laura Quintana · 29 oct. 2026
Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.