Economia

Comença la campanya de reg al Canal d’Aragó i Catalunya amb restriccions per la manca d’aigua

Comença la campanya de reg al Canal d'Aragó i Catalunya amb restriccions per la manca d'aigua

La campanya de reg ha iniciat aquest dilluns al Canal d’Aragó i Catalunya amb prorratejos i demanda lliure. Tot i que els embassaments de Barasona i Sant Salvador es troben plens, la conca de la Noguera Ribagorçana presenta nivells històrics mínims, requerint restriccions en l’ús de l’aigua. Les recents pluges al Pirineu han aportat certa esperança, especialment pel potencial desgel, però es preveuen prorratejos per garantir una campanya completa fins al setembre.

destaquem

El president dels regants, José Luís Pérez, ha destacat que les restriccions es deuen a la necessitat de preservar aigua per a la conca de la Noguera Ribagorçana i per fer front als moments més crítics de la campanya, sobretot entre juny i agost. Tot i que algunes demandes actuals són per omplir basses, també es preveu l’ús d’aigua per a sistemes anti-gelada en zones amb floració.

La comunitat de regants del canal, que abasta 132 comunitats de regants i més de 11.000 explotacions agràries, es troba entre les províncies d’Osca i Lleida. Amb restriccions inevitables, l’objectiu és oferir una campanya completa als regants, tot anticipant una possible aplicació de prorratejos si els recursos hídrics són limitats. Es destaca que aquest canal és el primer a començar la campanya de reg a Catalunya aquesta temporada.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

ASAJA preveu un descens del 35% en la collita de peres a Lleida i mostra preocupació per les plagues
Economia

ASAJA preveu un descens del 35% en la collita de peres a Lleida i mostra preocupació per les plagues

Redacció i Lourdes Farré · 5 jul. 2024
Es preveu una campanya de fruita de pinyol "correcta" tot i una caiguda de la producció d'un 4%
Economia

Es preveu una campanya de fruita de pinyol «correcta» tot i una caiguda de la producció d’un 4%

Redacció i Lourdes Farré · 20 maig 2024
⏯️ Els càmpings de la demarcació de Lleida escalfen motors per una temporada sense restriccions per sequera
Economia

⏯️ Els càmpings de la demarcació de Lleida escalfen motors per una temporada sense restriccions per sequera

Redacció i Lourdes Farré · 21 abr. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.