Societat

El Consell Comarcal del Segrià aprova una moció de condemna dels assassinats masclistes

El Consell Comarcal del Segrià aprova una moció de condemna dels assassinats masclistes

El Ple del Consell Comarcal del Segrià ha aprovat avui per majoria absoluta una moció de condemna dels assassinats masclistes, presentada pel grup comarcal del PSC. Tots els partits van donar suport a la moció, excepte VOX.

La moció destaca les dades alarmants: des de l’inici de l’any 2024, a l’Estat Espanyol hi ha hagut 27 assassinats per violència masclista i 9 menors han estat víctimes de violència vicària, 5 dels quals a Catalunya. En només 21 dies, s’han registrat 11 assassinats de dones a mans de les seves parelles o exparelles.

destaquem

El text insta la Generalitat de Catalunya a implementar polítiques efectives contra la violència masclista i a impulsar el Pacte Català contra la Violència de Gènere. També demana al Govern d’Espanya que declari l’estat d’emergència masclista per aprovar mesures urgents contra aquesta violència, implicant totes les institucions i la societat en la garantia del dret a la vida de les dones.

El Consell Comarcal es compromet a traslladar aquests acords a la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona, la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis, la Federació Española de Municipis i Províncies, i el Ministeri d’Igualtat.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La vaga de maquinistes redueix l'afluència de passatgers a l'estació de Lleida
Societat

La vaga de maquinistes redueix l’afluència de passatgers a l’estació de Lleida

ACN · 29 oct. 2026
Lleida és la demarcació catalana amb menys coneixements per actuar davant d'emergències
Societat

Lleida, a la cua de Catalunya en preparació davant d’emergències

Laura Quintana · 29 oct. 2026
Societat

Lleida reforça els autobusos i el trànsit al cementiri per Tots Sants

Laura Quintana · 29 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.