Societat

El Consell del Pallars Jussà centralitza el suport als 50 refugiats ucraïnesos de la comarca

El Consell del Pallars Jussà centralitza el suport als 50 refugiats ucraïnesos de la comarca

Aquesta setmana s’ha coordinat la tramitació conjunta de la documentació necessària per a obtenir els permisos de residència i treball. Un grup de 20 persones refugiades d’Ucraïna que actualment es troben acollides al Pallars Jussà, han viatjat conjuntament a la delegació de la Policia Nacional a Lleida per tramitar permís de residència i treball per un període d’un any.

El Consell Comarcal a assumit els costos i el trasllat d’aquestes persones a Lleida  acompanyats de dos tècnics dels Serveis Socials i d’Immigració que s’han encarregat de coordinar les cites prèvies, per tal de facilitar i agilitzar els tràmits.

Al Pallars Jussà s’han atès fins ara un total de 50 persones refugiades provinents d’Ucraïna, 28 adults i 22 menors. D’aquests, 9 resideixen a La Torre de Capdella, i 41 a Tremp. Excepte 18, que van arribar a través de la Creu Roja i resideixen a l’alberg de Tremp, la resta viuen actualment en habitatges cedits per privats, ajuntaments i també en habitatges de familiars.

Així que van començar a arribar persones refugiades a la zona, el Consell Comarcal, que és qui té les competències d’immigració i de Serveis Socials, juntament amb els ajuntaments i les entitats del tercer sector del territori, es va establir un circuit d’atenció que pren com a punt de referència inicial el servei d’immigració. Des d’allà s’informa els usuaris/es sobre els passos a seguir i la documentació necessària per a obtenir els tràmit de protecció temporal alhora que també s’analitza la situació personal de cadascú i les seves necessitats per derivar-los als serveis més adients en cada cas com el padró municipal, els serveis educatius, sanitaris o a entitats del tercer sector.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
L’Audiència de Lleida dona la raó a Endesa en el conflicte per la llum bonificada de la Vall Fosca
Societat

L’Audiència de Lleida dona la raó a Endesa en el conflicte per la llum bonificada de la Vall Fosca

ACN · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.