Societat

El Govern prorroga set dies més les mesures contra la covid-19 al Segrià

La Paeria suspèn de forma transitòria la taxa de terrasses fins al 30 de juny

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat una nova pròrroga de les mesures per frenar la covid-19 a set municipis del Segrià: Lleida ciutat, Alcarràs, Aitona, la Granja d’Escarp, Seròs, Soses i Torres de Segre. Aquest cop es tracta d’una pròrroga de set dies. Així, es manté la limitació del 50% en l’aforament d’hoteleria i restauració, tant en interior com en terrasses. Les taules no poden superar les 10 persones i han d’estar separades per 1,5 metres. Els establiments han de tancar a la una de la matinada. Es recomana quedar-se a casa i es limita l’aforament al 50% en actes culturals i al 33% en els religiosos.

Es recomana que els desplaçaments personals es limitin a assistir al lloc de treball si no es pot fer teletreball, així com als centres sanitaris, entitats financeres, establiments comercials d’alimentació o altres amb cita prèvia i horts familiars d’autoconsum.


RELACIONAT: L’Hosteleria de Lleida demana acabar amb les restriccions a bars i restaurants


També es pot sortir per tenir cura de persones vulnerables, fer trobades i activitats culturals o esportives amb persones del grup de convivència habitual, actuacions davant òrgans públics, renovacions de documentació oficial, mudances, exàmens o proves oficials inajornables i per causa de força major.

Pel que fa als centres de treball es demana adoptar mesures de neteja i desinfecció, posar a disposició dels treballadors aigua i sabó o gels hidroalcohòlics, adoptar mesures organitzatives per garantir el manteniment de la distància de seguretat, utilitzar de manera obligatòria la mascareta, evitar la coincidència massiva de persones i potenciar l’ús del teletreball. També s’ha de facilitar flexibilitat horària per evitar les hores punta al transport públic.

A les empreses de serveis i comerç minorista cal evitar qualsevol aglomeració i mantenir la distància de seguretat en 1,5 metres amb un aforament màxim permès d’una persona per cada 2,5 metres quadrats.

A les trobades i reunions que no poden superar les deu persones no es permet el consum ni d’aliments ni begudes. Tampoc hi poden participar persones amb símptomes de la covid-19 o que hagin d’estar aïllades o en quarantena per qualsevol motiu.

En els establiments d’hostaleria i restauració el consum s’ha de realitzar sempre en taula. En l’interior l’aforament es limita al 50% de l’autoritzat i s’ha garantir una distància mínima entre taules o agrupacions de taules, d’1,5 metres, amb un màxim de 10 persones per taula o agrupació d’aquestes.

A les terrasses es limita la capacitat d’ocupació de l’espai autoritzat al 50% i s’ha de garantir una distància de 2 metres entre taules o grups de taules, amb un màxim de 10 persones per taula o agrupació de taules.

L’horari de tancament d’aquests establiments és a la 1:00 hores com a màxim, sense que es puguin admetre nous clients a partir de les 00:00 hores. En els establiments hotelers, l’aforament dels espais comuns es limita al 50% de l’aforament autoritzat.

Els establiments d’hoteleria i restauració han de disposar, en llocs visibles, de cartells indicatius de l’aforament autoritzat dels espais interiors i de la capacitat d’ocupació màxima de les terrasses i de la seva limitació al 50%.

TerritoriAitona · Segrià
Més notícies de Aitona →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.