Societat

El projecte Bon Tracte de la Creu Roja acull una setantena d’usuàries el 2020

El projecte Bon Tracte de la Creu Roja acull una setantena d'usuàries el 2020

Demà, Dia Mundial Contra el Maltractament a la Gent gran, des de la Creu Roja volen posar en relleu el programa Bon Tracte que té com a objectius prevenir abusos, negligències i tractes inadequats de la gent gran, com ara el maltractament físic, econòmic o sexual, les traves a la seva participació social, les estafes o l’abandonament, entre d’altres.

La Xarxa Internacional per a la Prevenció del Maltractament a la Gent Gran defineix el maltractament a la gent gran com a «qualsevol acte únic o repetit, o la manca de mesures apropiades, que es produeixen dins de qualsevol relació on hi ha una expectativa de confiança, i que causa dany o angoixa a una persona gran». Dins d’aquest concepte, s’engloben actituds i comportaments com els abusos, les negligències i tractes inadequats a la gent gran de diferents tipus, com ara el maltractament físic, econòmic o sexual, l’estigmatització per raó d’edat o la infantilització, les traves a la participació social, les estafes a la gent gran o l’abandonament. Aquest fenomen afecta de manera transversal les diferents classes i sectors socials i en major mesura les dones que els homes, i més tenint en compte que les primeres tenen major esperança de vida.

A Lleida, 71 persones (61 dones i 10 homes) van participar el 2020 en les diferents activitats organitzades dins del programa Bon Tracte a les persones grans. Durant l’any passat es van realitzar les següents intervencions i activitats:

• 54 intervencions psicològiques individuals amb l’objectiu de gestionar l’impacte emocional i les afeccions psicològiques ocasionades pel fet d’haver viscut alguna situació de maltractament (robatoris, estafes, maltractament psicològic, maltractament físic, maltractament econòmic…).
• 19 sessions psicològiques grupals (en línia + presencials) amb un total de 34 dones i 6 homes participants.
• 14 tallers de competències personals. Els temes que s’han treballat en aquests tallers han estat les habilitats socials, l’autoestima, les emocions, la gestió de l’estrès, la relaxació i la resolució de conflictes.
• 2 tallers de prevenció d’estafes i robatoris
• 1 taller sobre perspectiva de gènere, dirigit a homes sobre noves masculinitats i 4 tallers d’empoderament dirigit a dones.
• S’han dut a terme 251 trucades de seguiment telefònic a totes les persones usuàries amb l’objectiu de fer un seguiment psicosocial i poder detectar i fer front a les necessitats sorgides durant els mesos de confinament i desconfinament.
• A més a més, s’han realitzat orientacions socials amb la finalitat d’assessorar a les persones grans com realitzar qualsevol mena de tràmit (denúncies, etc.)

Per dur a terme totes aquestes activitats hem comptat amb la participació d’11 persones voluntàries que han realitzat més de 118 hores de voluntariat, amb una dedicació diària de 2,30 hores/setmanals.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.