Política

El PSC reclama a la Diputació de Lleida reprovar Vergés pel confinament de Lleida i el Segrià

Vergés obre la porta a modificacions a Lleida davant una situació "molt més controlada"

El PSC reclama a la Diputació de Lleida la reprovació de la Consellera de Salut de la Generalitat, Alba Vergés, pel confinament de Lleida i el Baix Segrià el passat mes de juliol. Per això, el grup ha registrat una moció, que serà objecte de debat en el proper ple, en la que, entre altres “que el departament de Salut augmenti els recursos humans i materials dels CAP’s i recuperar d’immediat els consultoris locals per actuar des de la proximitat”. En aquest sentit, el diputat i Alcalde de Torre-serona, Agustí Jiménez, ha posat de relleu que “el menysteniment que ha practicat el Govern i, concretament, el Departament de Salut envers els municipis i els alcaldes ha estat evident, no només va faltar informació i cooperació amb els Ajuntaments sinó que a més encara va recaure en nosaltres la responsabilitat de garantir la contenció i atenció a la ciutadania mentre el Departament ha mantingut els consultoris tancats”.


RELACIONAT: Lleida ha estat «»el conillet d’índies»» en la gestió de la pandèmia aquest estiu


Així mateix, el portaveu del PSC a la Diputació, Fèlix Larrosa, ha apuntat que “el just, després del greu perjudici que ha suposat el confinament de Lleida i el Segrià a moltes empreses i famílies, seria que el Govern destini part del Fons Covid-19 que rebrà de l’Estat per fer front a les conseqüències de la pandèmia als municipis més afectats de les comarques de Lleida, ja prou castigats per una aliança de Junts i Esquerra que ha fet del nostre territori el més castigat per la desinversió en els darrers 10 anys”.

La moció també insta a la conselleria d’Educació a “augmentar els recursos educatius i el pressupost per garantir el correcte funcionament del curs escolar”. En aquest sentit, Larrosa ha lamentat que el Govern «no només no ha escoltat els alcaldes i alcaldesses, la ciutadania, el personal sanitari…Sinó que també ha ignorat els sindicats de mestres que ja han alertat de la manca de professorat i el més que provable desbordament del sistema educatiu”.

Finalment, Larrosa també ha destacat que “és necessària una nova línia d’ajuts per part del Govern de la Generalitat que compensi els perjudicis econòmics i socials a empreses i famílies de Lleida i el Segrià ocasionats pel Covid-19 i el confinament, creiem a hores d’ara encara injustificat”.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.