Política

El Sobirà clama per un tracte just

El Sobirà clama per un tracte just

El Govern es va comprometre ahir amb els 15 alcaldes del Sobirà i el president comarcal, Carles Isús, a mantenir l’heliport de Tírvia i invertir-hi perquè pugui acollir una base del SEM i que sigui operativa les 24 hores del dia. Així ho va explicar el president de l’ens comarcal, Carles Isús, després de reunir-se amb el vicepresident del Govern, Pere Aragonès, i el conseller de Territori, Damià Calvet, a la Generalitat.

Tots els alcaldes de la comarca i el president del Consell van reivindicar de forma unànime un tracte just i van denunciar greuges contra el Sobirà per part del Govern; l’últim, l’anunci d’una base del GRAE a l’aeroport de la Seu, que consideren que va en detriment de la de Tírvia. En aquest punt, l’alcalde de la Seu, Jordi Fàbrega, va assegurar que els dos equipaments seran compatibles i que seran un benefici per al territori. La reunió d’ahir va estar marcada per l’agenda electoral després de la interlocutòria del TSJC que manté les eleccions el 14 de febrer, encara que “tenim certes esperances que es compleixin les nostres peticions”, va dir. Van demanar més pes en les reunions bilaterals entre Govern i el territori, i inversions per a la comarca i flexibilitzar la mobilitat municipal perquè passi a ser comarcal pel perjudici que això comporta per a l’economia del Pirineu.

Els alcaldes també es van reunir amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, amb la qual van coincidir a demanar un confinament supramunicipal. El Patronat de Turisme de la Diputació també va donar suport als alcaldes i presidents de consells del Pirineu i Aran en la reclamació al Procicat d’un tracte diferenciat, adaptat al territori. La consellera de Presidència, Meritxell Budó, va dir que s’estudiarà un confinament comarcal quan la situació epidemiològica ho permeti a tot el Pirineu. Al seu torn, el conseller d’Interior, Miquel Sàmper, va comunicar dilluns al Conselh d’Aran el seu rebuig a flexibilitzar la mobilitat.

TerritoriSort · Pallars Sobirà
Més notícies de Sort →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

L'equitat territorial, centre de debat en el 2n Congrés Català de Repoblament
Política

L’equitat territorial, centre de debat en el 2n Congrés Català de Repoblament

Redacció · 6 juny 2025
Reclamen des del Port de Salau protegir el català i l'occità davant els vetos de l'extrema dreta
Política

Reclamen des del Port de Salau protegir el català i l’occità davant els vetos de l’extrema dreta

Redacció | ACN · 7 ag. 2023
⏯️ Casos al Pirineu mostren que les llistes obertes no garanteixen que governi la persona més votada
Política

⏯️ Casos al Pirineu mostren que les llistes obertes no garanteixen que governi la persona més votada

Redacció | ACN · 8 juny 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.