El Tribunal de Comptes admet a tràmit la denúncia dels promotors de Torre Salses
El Tribunal de Comptes ha confirmat l'admissió a tràmit de la demanda de responsabilitat comptable presentada per Promenade Lleida, la promotora del parc comercial i d'oci a Torre Salses, contra l'alcalde Miquel Pueyo i els tinents d'alcalde Toni Postius i Jordina Freixanet. A la denúncia s'acusa als tres polítics d'utilitzar il·legalment fons del pressupost municipal destinats a altres fins per pagar informes jurídics contra el projecte de Promenade Lleida. L'admissió a tràmit se suma a la que ja va dictaminar un jutjat de Lleida en relació a la querella que Promenade va registrar contra Pueyo i Postius per un suposat delicte de prevaricació.
L'acció judicial també es focalitza en la no execució de la prolongació del vial Víctor Torres i el fet que d'aquesta manera, no s'haurien recaptat les aportacions que la promotora va comprometre en el Conveni de Gestió Urbanística signat al 2018.
Promenade Lleida ha lamentat a través d'un comunicat de premsa haver d'arribar, una vegada més a aquest extrem. En aquest sentit, consideren que l'actuació dels tres polítics en els darrers tres anys no els ha deixat "cap altre remei" que defensar els seus drets als tribunals. Malgrat tot, asseguren que el projecte del parc comercial i d'oci continua endavant pel "clar i irrenunciable interès dels seus promotors" Eurofund Group i Frey.
Pueyo i els tinents d'alcalde lamenten novament la judicialització d'aquest assumpte
En relació a la comunicació fet per Promenade Lleida, el govern de la Paeria ha volgut destacar que en l'auto emès per part del Tribunal de Comptes hi consta que no s'està "davant una situació en què, de forma manifesta, patent i clara, els fets denunciats no revesteixin els caràcters del seu abast". Per aquest motiu, s'afegeix a l'auto, a efectes d'intentar esclarir d'una forma correcta els fets, sense que això suposi pre jutjar l'existència o no de responsabilitats comptables, la Comissió de de Govern del Tribunal insta a nombrar un Delegat Instructor.
Així mateix, des de la Paeria s'assegura que el propi ministeri fiscal ha emès un informo que conclou que interessa l'arxivament de les actuacions.
Per tot plegat, l'alcalde Pueyo i els tinents d'alcalde Postius i Freixanet han lamentat novament la judicialització d'aquest assumpte.