Cultura

Els titelles omplen els carrers de Lleida en la seva 35a edició

Els titelles omplen els carrers de Lleida en la seva 35a edició

Un any més, les històries de la Fira de Titelles de Lleida, que commemora la seva trenta-cinquena edició, han omplert els carrers de Lleida d’activitat i somriures, en un ambient festiu i sense incidències.

Avui ha tingut lloc la jornada més participativa dels quatre dies d’aquesta edició de la Fira, amb fins a 54 representacions en una quinzena d’indrets del centre de la ciutat, que sovint s’han quedat petits per l’abundància de públic congregat. Espais com la plaça Esteve Cuito, l’església de Sant Martí, el Caixafòrum, l’Espai Orfeó, l’IEI, Santa Clara o les places de la Paeria, la Catedral i Sant Francesc han acollit els espectacles de les diferents companyies.

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha assistit a una de les representacions previstes per a la tarda d’avui de l’instal·lació «La ciutat de les llums», de David Zuazola, al Museu de Lleida. «La ciutat de les llums» arriba per primer cop a Catalunya i és la primera vegada que es veurà en un museu. Més de 600 persones s’hi han implicat directament, amb centres educatius vinculats a les arts i escoles de la ciutat. L’instal·lació-espectacle es podrà visitar fins al 19 de maig al Museu de Lleida.

Un total de 33 companyies, deu d’elles procedents d’altres països, ofereixen els seus espectacles aquests dies a Lleida, amb fins a 24 estrenes. La festa es podrà gaudir també demà durant tota la jornada, fins a la cloenda prevista a les onze de la nit a l’Espai Orfeó.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.