Economia

⏯️ Empreses i entitats de Lleida no entendrien que no passés dilluns a la fase 2

⏯️ Empreses i entitats de Lleida no entendrien que no passés dilluns a la fase 2

Els agents econòmics lleidatans no entendrien que la regió sanitària de Lleida no acabi passant dilluns a la fase 2 del desconfinament, després d’haver criticat ja que no ho hagués fet aquesta mateixa setmana per «l’impacte econòmic que això representa». Des de la Cambra de Comerç i la Federació d’Hostaleria de Lleida consideren que el fet que s’hagi pres de referència per a la desescalada la regió sanitària i no la província està perjudicant la demarcació en no permetre’s la mobilitat entre les comarques de la plana i del Pirineu. A la vegada, assenyalen que la «mala imatge» que s’està donant de Lleida a fora «no es correspon amb la realitat» i adverteixen de l’impacte que això podria acabar tenint sobretot en el turisme.

El president de la Cambra de Comerç de Lleida i president de Pimec Lleida, Jaume Saltó, ha advertit de l’ important impacte econòmic que suposa que la regió sanitària de Lleida no avanci a la fase 2 perquè «cada setmana que es tardi en passar de fase hi hauran més empreses que no obriran i més atur».

Saltó considera que el fet que el Govern hagi pres de referència per al desconfinament la regió sanitària perjudica sobretot al sector turístic del Pirineu, territori que previsiblement passarà dilluns a la fase 3, al no estar permès que gent de la plana es puguin desplaçar a comarques pirinenques, o a l’inrevés. A més, Saltó recorda que Lleida és un territori limítrof amb Aragó i remarca que «molt del comerç i restauració de Lleida també viu de la gent d’aquesta comunitat que venen a Lleida».

D’altra banda, des de la Cambra rebutgen la imatge que s’ha esta donant aquests dies sobre que a Lleida » només es fan festes d’aniversaris i que la gent és incívica» quan «no és així». Segons Saltó, «això crea un impacte molt gran a l’economia però sobretot al sector turístic lleidatà» que «cal revertir al més aviat possible». La Cambra de Comerç es mostra crítica amb la gestió que està fent el Govern i ha tornat a reclamar al Govern la posada en marxa d’un Pla de reactivació econòmica per a Lleida, de la mateixa manera que l’anunciat per a la Conca d’Òdena.

L’hostaleria i la restauració també adverteixen de l’impacte de no passar a la fase 2

Des de la Federació d’Hostaleria de Lleida ja van expressar la seva «preocupació» pel fet que les comarques de la plana de Lleida no passessin ja aquesta setmana a la fase 2 de la desescalada i consideren que «no tindria sentit» que tampoc ho poguessin fer dilluns vinent.

La Federació ha demanat explicacions al Departament de Salut, al delegat del Govern a Lleida i, fins i tot, van enviar una carta al president de la Generalitat Quim Torra. El secretari general de la Federació d’Hostaleria, Ramon Solsona, veu «poc consistents» les explicacions que està donant públicament el Govern i considera «que no justifiquen» que la regió sanitària de Lleida continuï a la fase 1. Des de l’entitat, demanen no rebaixar les condicions sanitàries però sí «actuar amb precisió».

Solsona remarca que en el sector de l’hostaleria i la restauració les conseqüències de no avançar a la fase 2 suposen, per una banda, un alentiment de l’economia, però també posa de relleu la «mala imatge» del territori a l’exterior arran de les informacions i imatges difoses aquests darrers dies per mitjans de comunicació d’arreu de l’Estat. Solsona considera que «no s’ajusten a la realitat» i que «no difereixen del que passa a la resta de l’Estat».

El secretari generat de la Federació d’Hostaleria assenyala que l’afectació real de continuar a la fase 1 se centra sobretot a la ciutat de Lleida, però també en les capitals de comarca amb més de 10.000 habitants i en aquells municipis que tenen un població inferior però que superen la densitat de 100 habitants per quilòmetre quadrat. En aquestes localitats, bars i restaurants no poden obrir l’interior dels establiments perquè els clients puguin consumir-hi, mentre sí ho han pogut fer en la resta de poblacions lleidatanes.

Des de la Federació, defensen que hagués resultat «més pràctic» que s’hagués pres de referència per al desconfinament la província en lloc de la regió sanitària perquè, d’aquesta manera, «els índexs baixarien i, sobretot, hi hauria més mobilitat a tota la demarcació».

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.