Economia

Inicien les obres de senyalització de dues rutes i punts d’interès a les Borges Blanques

Inicien les obres de senyalització de dues rutes i punts d’interès a les Borges Blanques

La Diputació de Lleida, a través del Patronat de Promoció Econòmica, ha iniciat les obres de senyalització interpretativa dels punts d’interès, i la creació de dues rutes temàtiques vinculades a les construccions de pedra seca, a les Borges Blanques, amb l’objectiu de descobrir el patrimoni cultural i natural del municipi.

Se senyalitzaran dues rutes connectades entre elles i que permetran conèixer el patrimoni de la pedra seca del terme municipal, així com la senyalització interpretativa dels punts d’interès històric i patrimonial del municipi de les Borges Blanques i del seu entorn.

En relació amb la senyalització de les dues rutes vinculades a la pedra seca, l’itinerari s’inicia a l’ermita de Sant Salvador en direcció sud pel camí de la ‘Comandilla’. Ambdues rutes tenen aproximadament una distància de nou quilòmetres. En una de les rutes s’instal·laran diferents senyals interpretatius de quatre punts d’interès i s’hi col·locaran una seixantena de senyals direccionals per no perdre’s. A l’altra ruta es posaran en valor sis punts d’interès a través de diversos senyals informatius i una vuitantena de senyals direccionals.

En referència a la senyalització interpretativa de punts d’interès, es posa de manifest la necessitat urgent de difusió dels valors patrimonials del municipi de les Borges Blanques, amb un total de 26 senyals. Aquesta senyalització inclou tant punts d’interès històric i patrimonial com punts d’informació dels espais d’interès, rutes, i serveis.

Aquesta obra l’executa l’empresa Dilart Aplicacions de Senyalització, SL, per un import de 49.367,82 euros i tindrà una durada de 5 mesos.

Amb l’execució d’aquesta obra es donarà resposta a dues grans mancances en l’àmbit turístic que presenta el municipi de les Borges, ja que actualment no disposa de senyalització interpretativa dels punts d’interès al nucli urbà, ni disposa de cap ruta ben estructurada per conèixer les construccions de pedra seca, segurament el patrimoni més important i nombrós d’aquest terme municipal. 

Territoriles Borges Blanques · Garrigues
Més notícies de les Borges Blanques →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Les cabanes de volta de les Garrigues busquen una nova vida entre el turisme i la gastronomia
Economia

Les cabanes de volta de les Garrigues busquen una nova vida entre el turisme i la gastronomia

Vanesa Ortega · 9 set. 2026
Les tempestes deixen 8,9 litres a la Granadella
Economia

Les tempestes deixen 8,9 litres a la Granadella

Vanesa Ortega · 5 ag. 2026
Finalitza la senyalització de la nova ruta verda entre Tarrés, Fulleda, l’Espluga Calba i Senan
Economia

Finalitza la senyalització de la nova ruta verda entre Tarrés, Fulleda, l’Espluga Calba i Senan

Redacció · 13 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.