Economia

La Paeria destina 58.000 euros el darrer mes a pobresa energètica

La Paeria destina 58.000 euros el darrer mes a pobresa energètica

La Comissió Informativa per les polítiques de gestió dels drets de les persones i relació amb la comunitat ha informat de la partida que s’ha destinat el darrer mes a ajuts a famílies. L’últim informe detalla les ajudes a habitatge, atenció a infants, alimentació i altres, que sumen 87.222 euros. Dues terceres parts d’aquesta partida, 57.998 euros, són per garantir el subministrament de gas i electricitat a famílies de la ciutat que es troben situació de vulnerabilitat.

La tinent d’alcalde i presidenta de la Comissió, Sandra Castro, ha exposat la proposta de subvencions (de la línia L.10-7) per potenciar l’èxit educatiu en el marc del Pla Educatiu d’Entorn. S’ha acordat distribuir 80.000 euros entre els 93 projectes i activitats que han presentat centres educatius i entitats de la ciutat. És per a tallers per a escolars que es desenvolupen durant el curs 2021-22 en horari extraescolar i de temàtiques variades, que contribueixen al desenvolupament educatiu i al creixement personal de l’alumnat.

Entre altres, també s’ha informat de la resolució de diverses convocatòries de subvencions, com la proposta d’ajuts en favor de la igualtat de gènere i contra les violències masclistes, per un valor de 9.350 euros; els ajuts a projectes de promoció i protecció de la salut i de sensibilització envers aquesta, amb una assignació de 13.998 euros; per a projectes per a la transformació social, per al foment dels Drets Humans a la ciutat i la interculturalitat, per 24.022 euros, o la de cooperació internacional, acció humanitària i codesenvolupament, per un total de 83.681 euros. En l’àmbit de cooperació, s’ha donat compte de la subvenció nominativa als projectes en el marc de l’agermanament Lleida-Lérida Tolima, Colòmbia, de 6.000 euros, i del conveni de col·laboració amb el Casal d’Amistat amb Cuba de Lleida per a la cessió gratuïta de vehicles fora d’ús del Dipòsit municipal.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Diputació de Lleida prorroga els terminis de pagament de taxes i convocatòries d'ajuts arran de l'apagada
Economia

La Diputació de Lleida prorroga els terminis de pagament de taxes i convocatòries d’ajuts arran de l’apagada

Redacció · 30 abr. 2025
Els multimilionaris beneficis de Naturgy al primer semestre del 2023
Economia

Els multimilionaris beneficis de Naturgy al primer semestre del 2023

Redacció | ACN · 24 jul. 2023
UP aconsegueix una sentència favorable per regular la doble tarifa elèctrica en reg
Economia

UP aconsegueix una sentència favorable per regular la doble tarifa elèctrica en reg

Redacció · 25 març 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.