Alpicat acollirà el pròxim divendres 16 de maig la primera Mostra de Curtmetratges, una iniciativa amb vocació de continuïtat que neix amb un format experimental i amb la voluntat de consolidar-se en el calendari cultural del municipi. L’esdeveniment, organitzat per La Unió i l’Ajuntament d’Alpicat, posarà el focus en creadores joves i amb veu pròpia, totes elles vinculades d’alguna manera amb el poble.
El cartell inclou quatre curtmetratges amb mirades personals i compromeses:
-
‘Dir adéu’, realitzat el curs 2023-2024 per alumnes de la ZER de Torrelameu amb la guia de Maria Lores, en el marc del projecte pedagògic ‘Cinema en curs’, que introdueix el cinema a escoles i instituts.
-
‘Un pessic de mel’, de la lleidatana Laura Castelo, posa el focus en la pobresa severa a Espanya i llança una crítica directa al sistema capitalista.
destaquem
-
‘Vera’, signat per la també lleidatana Lluna Gasión, explora de forma simbòlica les pors i emocions davant els canvis a través de dues amigues.
-
‘Sopluig’, d’Aline López, ofereix una història emotiva sobre una mare que perd la custòdia dels seus fills.
Totes les directores tenen algun lligam amb Alpicat, municipi que també ha estat escenari parcial de les filmacions.
La jornada començarà a les 19.00 h a La Unió i comptarà amb la presència de les cineastes, que compartiran reflexions i anècdotes del procés creatiu. Per arrodonir la vetllada, hi haurà actuació en directe de la cantautora alpicatina Nina Raich i servei de bar per al públic assistent.