Cultura

⏯️ La tradicional rua de l’Aplec del Caragol manté viu l’esperit de la festa

⏯️ La tradicional rua de l'Aplec del Caragol manté viu l'esperit de la festa

La Federació de Colles de l’Aplec del Caragol (Fecoll) ha dut a terme aquest diumenge una rua pels carrers de Lleida, coincidint amb el mateix cap de setmana en què la capital del Segrià hauria d’haver celebrat la 41a edició de la festa. Amb l’objectiu de mantenir viu l’esperit de l’Aplec, la rua formada per la mascota Hèlix i la xaranga ‘Mai Toquem Bé’ ha transcorregut per una cinquantena de carrers de la ciutat. Al seu pas, nombrosos veïns, alguns vestits de penyistes, han sortit als balcons i als portals a animar i aplaudir la mascota i els músics. A banda de la rua, durant tot el mes de maig la Fecoll ha organitzat una desena d’activitats per portar la festa a les cases. La festa està previst que celebri del 9 a l’11 d’octubre.

La rua ha sortit a les 10 del matí del Camí de Picos, just al costat dels Camps Elisis on aquest cap de setmana s’hi hauria d’haver celebrat la 41a edició de l’Aplec del Caragol. Ha estat formada per una breu caravana de dos vehicles amb remolc, els quals han fet d’escenari per a la mascota gegant Hèlix i per la xaranga ‘Mai Toquem Bé’, l’encarregada d’amenitzar el recorregut. L’itinerari ha passat per tots els barris de la ciutat. De fet, des de la Fecoll han explicat que s’ha intentat fer «el més ampli possible per no deixar-se a ningú», ja que L’Aplec també és «integració i gaudir amb el conjunt de la ciutadania i de tot el teixit de Lleida».

Durant la rua nombrosos veïns, molts d’ells vestits de penyistes, han sortit als balcons i als portals de casa seva per aplaudir i animar la comitiva. Alguns fins i tot han tret els penons de les colles als balcons.

L’objectiu de la cercavila ha estat «intentar mantenir l’esperit de la festa a Lleida, el dia en què s’hauria d’haver celebrat la tradicional rua de l’Aplec de diumenge al matí», segons ha explicat el president de la Fecoll, Ferran Perdrix. «Els Camps Elisis estan buits i no s’ha pogut fer absolutament res però hem volgut traslladar l’esperit de l’Aplec a tota la ciutat», ha afegit. L’esperit de l’Aplec, segons Perdrix, es tradueix en «compartir» i en «un moment de retrobament amb les amistats al voltant de la taula i la bona gastronomia lleidatana».

A banda de la rua, durant tot el maig la Fecoll organitza una desena d’iniciatives amb l’objectiu de portar l’Aplec a les cases. «Hem intentat que aquest maig no sigui un mes perdut», ha assenyalat Perdrix. Entre aquestes iniciatives hi ha el ‘Pac Família Aplec’, en què es pot adquirir un lot promocional format per caragols, vi i cervesa o el ‘Pinta l’Aplec a casa’, que ha consistit en distribuir en línia un quadern d’il·lustracions per acolorir sobre la cultura de l’aplec.

41a edició de l’Aplec del Caragol, a l’octubre

La Federació de Colles de l’Aplec del Caragol va decidir ajornar la 41a edició, prevista inicialment entre el 22 i el 24 de maig, als dies 9, 10 i 11 d’octubre, sempre i quan la celebració de la festa «no suposi cap risc per a la salut dels collistes i visitants», segons remarquen des de la Fecoll. D’aquesta manera, l’edició d’enguany coincidirà amb la trobada de l’Aplec de Tardor, que habitualment es porta a terme durant una única jornada, el primer o segon diumenge d’octubre.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.