Cultura

L’Associació Flama del Canigó convida les entitats de Lleida a participar de l’entrega dels focs de Sant Joan

L'Associació Flama del Canigó convida les entitats de Lleida a participar de l'entrega dels focs de Sant Joan

L’Associació Flama del Canigó de Lleida ha fet una crida a totes les entitats del teixit associatiu de Lleida per participar en l’entrega dels focs de Sant Joan el pròxim diumenge, 23 de juny, a les 20:30 hores, a la plaça del Carrer Sant Joan de Mata de Cappont (plaça del Paraigua). Aquest acte tradicional a la capital del Segrià marca el moment en què es reparteix la Flama del Canigó entre totes les entitats veïnals, esportives, culturals, i particulars que desitgen encendre les seves fogueres de Sant Joan amb aquest símbol.

destaquem

La comitiva de la Flama del Canigó arribarà a Lleida la tarda del 23 de juny per la carretera C-13, des de Balaguer, a la rotonda que enllaça amb l’Avinguda Indústria del Polígon Industrial el Segre (coneguda com a rotonda del Botan). En aquest punt, s’uniran més ciclistes dels clubs esportius i vehicles de diverses entitats, tots guarnits amb Senyeres i altres símbols nacionals, ressaltant la celebració com a preludi de la Festa Nacional dels Països Catalans (24 de juny).

La caravana recorrerà la ciutat fins a arribar al Palau de la Paeria, on se celebrarà l’acte institucional a les 20:00 hores, presidit pels regidors de la corporació municipal i els representants de les entitats que formen part de l’Associació Flama del Canigó de Lleida. Aquest acte simbolitza l’entrega de la Flama a la ciutat, que quedarà resguardada en un fanalet dins del Palau.

Després dels parlaments i l’entrega oficial, la caravana es dirigirà a Cappont fins a arribar a la plaça del Carrer Sant Joan de Mata, on un peveter esperarà la Flama. A partir d’aquí, la Flama encendrà els fanalets o torxes de les associacions que la repartiran per cada barri, encenent les seves fogueres i iniciant la nit més màgica de l’any.

Paral·lelament, la Flama del Canigó es distribuirà per tots els indrets dels Països Catalans, arribant a pobles com Morella i Castelló (País Valencià) o l’Illa de Palma (Balears). La Flama també entrarà al Parlament de Catalunya, on serà rebuda per una delegació de parlamentaris i autoritats catalanes.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.