Cultura

Les Borges té tot a punt per celebrar la 59a Fira de l’Oli i les Garrigues

Les Borges té tot a punt per celebrar la 59a Fira de l’Oli i les Garrigues

L’Ajuntament de les Borges Blanques i el Patronat Fira de les Garrigues ja tenen gairebé a punt la 59a Fira de l’Oli Qualitat Verge Extra i les Garrigues, que torna del 21 al 23 de gener, i que enguany combinarà la modalitat presencial amb el format virtual, iniciat l’any passat i que va tenir molt bona rebuda per part de les persones expositores i visitants virtuals. La Fira de l’Oli d’aquest 2022 serà inaugurada per la consellera de Drets Socials, Violant Cervera i clausurada per la cuinera i empresària Teresa Carles, i servirà per posar en valor 10 raons per estimar l’oli d’oliva verge extra, i a honorar la memòria dels avantpassats i de la gent gran, que ens han permès ser com som i el que som.

La 59a Fira de l’Oli comptarà amb una única presentació prèvia al mercat de Cervera aquest divendres, 14 de gener que servirà per donar a conèixer algunes de les novetats més destacades d’aquest certamen.

La inauguració i la clausura de la Fira de l’Oli

La consellera de Drets Socials, Violant Cervera, inaugurarà el certamen el pròxim divendres, 21 de gener, i amb la seva presència “ens permetrà honorar la memòria dels nostres avantpassats i de la nostra gent gran, que ens han permès ser com som i el que som, ja que sense ells i elles, la seva resiliència, capacitat de treball i sacrifici, i immensa generositat, un territori com el nostre no tindria el potencial de què disposem avui.”, ha explicat l’alcaldessa de les Borges, Núria Palau. Igualment, la cuinera i empresària catalana Teresa Carles, pionera de la cuina vegetariana a Catalunya a través del grup Teresa Carles i veïna d’Algerri, serà l’encarregada de clausurar aquesta 59a edició de la Fira de l’Oli el pròxim 23 de gener, i amb la seva participació “posarem en valor la cuina saludable i 10 raons per estimar l’oli d’oliva verge extra”, explica Palau. L’alcaldessa ha volgut deixar palesa la seva satisfacció a l’hora de comptar amb dues dones “valentes, treballadores i amb una trajectòria d’èxit, com la consellera i la restauradora, dos claríssims exemples d’empoderament femení a casa nostra”.

Un certamen amb les màximes garanties de seguretat sanitària

L’edició d’enguany de la Fira comptarà amb un circuit induït dins dels pavellons amb un únic sentit de circulació i totes les mesures de seguretat que marquen els protocols sanitaris. A més a més, i per eliminar riscs, s’han suspès i exclòs del programa d’enguany el Concert de l’Oli del dissabte a la nit, els dinars populars de divendres i dissabte al migdia i els Tres Tombs de Sant Antoni al migdia de diumenge. D’igual manera, els expositors i l’Oli Bar oferiran tastos individualitzats per evitar cap mena de risc i s’ha ampliat l’Espai Gastronòmic del Pavelló de l’Oli per poder garantir les distàncies de seguretat entre les diferents persones assegudes al recinte que acollirà els actes més destacats del certamen. L’objectiu, explica l’alcaldessa, Núria Palau, és eliminar qualsevol mena de perill.

Una vuitantena d’expositors d’oli i productes de proximitat

La Fira de l’Oli no s’ha volgut estar de tornar a ser un dels millors aparadors per presentar les novetats del sector oleícola i donar visibilitat als productes agroalimentaris del territori i ja compta amb un 100% d’ocupació. En total, ha reunit 30 expositors vinculats al sector de l’oli de qualitat verge extra, i 49 expositors vinculats a la resta de la indústria agroalimentària de proximitat, que ocuparan entre tots una superfície de més de 5.000 metres quadrats.

El certamen recupera així la modalitat presencial, i, per donar encara un millor servei i permetre augmentar el volum de negoci dels expositors presencials, es completarà amb l’espai virtual que tornarà a comptar amb botiga en línia, el Marketplace, des de la qual visitants virtuals d’arreu del món podran accedir als comerços electrònics de les diferents persones expositores, ja que la pàgina disposarà de versions en català, castellà, anglès i francès. Igualment, es tornaran a preparar materials, com és el cas dels vídeos promocionals, amb nous dissenys i continguts per donar a conèixer els productes de la nostra terra.

Territoriles Borges Blanques · Garrigues
Més notícies de les Borges Blanques →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE
Cultura

Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE

Laura Quintana · 23 set. 2026
Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques
Cultura

Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques

Laura Quintana · 26 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.