Cultura

Les llegendes i tradicions de Lleida explicades a la canalla, en un nou llibre d’Antoni Gelonch

Les llegendes i tradicions de Lleida explicades a la canalla, en un nou llibre d’Antoni Gelonch

Lleida ja compta amb un nou llibre que relata les principals llegendes i tradicions de la ciutat, obra de l’escriptor i activista cultural Antoni Gelonch i amb dibuixos de la il·lustradora Andrea de Castro. El nou volum, adreçat als nens i nenes i públic familiar, explica de manera planera i divertida històries relacionades amb els Reis d’Orient, el carnaval, les processons, les catifes de flors, la festa de moros i cristians, els aplecs, la castanyada, correfocs, Lo Marraco i els Marraquets, i tradicions com els Castellers, les sardanes o el ball del garrotín, entre altres. El llibre també repassa algunes llegendes populars relacionades amb els gegants de Lleida, la Mare de Déu del Blau, la Flor de Lis, Sant Anastasi o la presó de Lleida. L’objectiu del nou volum, que s’ha presentat aquesta tarda en un Saló de Sessions ple de gom a gom, és explicar als nens i joves -i no tan joves-, els aspectes bàsics de la història i la cultura popular de Lleida.

destaquem

El paer en cap ha destacat “la importància d’aquest projecte educatiu que fomenta el coneixement de les nostres tradicions més arrelades entre els nens i nenes de la ciutat. “Lleida és una ciutat educadora”, ha ressaltat l’alcalde, qui ha posat de manifest la voluntat de la Paeria de preservar les tradicions lleidatanes. Amb iniciatives com aquesta “fem partíceps els nostres fills i néts de projectes educatius i col·lectius de ciutat”. “Projectes educatius com aquest llibre ens fan més grans com a ciutat i com a societat”, ha conclòs Larrosa.

Per la seva banda, Gelonch ha remarcat que “necessitem que els nenes i nenes, sigui quina sigui la seva procedència i recursos, coneguin la història les tradicions de Lleida. “Amb aquest projecte fomentem la cohesió social dels nens i nenes de Lleida”. Finalment, Andrea de Castro ha agraït l’oportunitat de poder participar en aquesta iniciativa.

L’acte ha comptat amb l’assistència del subdelegat del govern a Lleida, Jose Crespin, així com diversos regidors i regidores de la Corporació Municipal.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.