L''Essència Caragolera' de Marc Martínez, cartell de l’Aplec 2023

REDACCIÓ
Publicat: 
25-04-2023
Actualitzat: 25-04-2023 21:09
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • L''Essència Caragolera' de Marc Martínez, cartell de l’Aplec 2023
  • L''Essència Caragolera' de Marc Martínez, cartell de l’Aplec 2023

Essència Caragolera’ és el lema de l’obra guanyadora del Concurs de Cartells del XLII Aplec del Caragol de Lleida, creada per l’il·lustrador lleidatà Marc Martínez que resideix actualment a València. Martínez, que és collista de la penya Salson des de fa dinou anys, ha fet una proposta plena de color i moviment que mostra tot el que emana, envolta i engloba culturalment la festa de l’Aplec; una celebració al voltant del caragol, element fonamental de l’obra guanyadora i del qual surt la flaire de l’Aplec: una olor que ho inunda tot i que inclou tots els elements de la festa i la idiosincrasia lleidatana.

En paraules del guanyador “la idea visual de representar elements culturals de la festa que sorgeixen d’una simple i petita closca de caragol, com si del fum d’una llàntia màgica es tractés, em va resultar molt interessant i potent com a plantejament per al cartell. Tot representat amb un cert estil cartoon, estilitzat amb formes simples i corbes amb molt de moviment dins la composició, de la que se’n destil·la la disbauxa, la gresca i l’alegria que caracteritza la festa”.

L'Aplec del Caragol creix amb vuit colles i mil penyistes
Peu de foto: 
Foto FECOLL

El cartell guanyador mostra també el treball en equip i la força conjunta que té l’Aplec; uns elementes fonamentals de la celebració i sense els quals no seria possible que es dugués a terme. La il·lustració llueix una closca de caragol alçada per una mà, com un altar que sostè aquest símbol de la festa. Una mà que representa totes les persones que en formen part i que fan possible que se celebri l’Aplec del Caragol.

Marc Martínez, el guanyador

Marc Martinez Lacasa (Lleida, 1986) és un artista multidisciplinari. Des de jove va ser un apassionat del cinema i va mostrar una notable facilitat i destresa pel dibuix i la pintura. Al finalitzar el batxillerat cursa un Cicle Superior d’Imatge i So (IES Caparrella) i realitza pràctiques d’empresa en una televisió local.

Posteriorment es forma a Barcelona en cinema, vídeo i televisió en l’escola IDEP. Profunditza molt més en la creació de l’audiovisual, l'ús de la càmera i l’edició. De tornada a Lleida, s’inicia en les arts gràfiques en el Cicle Superior de Gràfica Publicitària de l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol on adquireix coneixements en disseny gràfic corporatiu, tipogràfic, publicitat, cartelleria, editorial,…). Després de treballar com a editor de vídeo, maquetador i dissenyador gràfic a Lleida es trasllada a València on resideix des de fa 8 anys. Estudiant del Grau Universitari en Belles Arts a la Universitat Politècnica de València, treballa actualment a l’aeroport de València mentre segueix amb la seva formació artística.

Comparteix

També t'interessarà